جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

مسوول هیات عزاداری متخلف در مشهد عذرخواهی کرد

انتشار تصاویری از بی‌توجهی یک هیات مذهبی در مشهد به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری مراسم شب اول محرم توسط این هیات، در شرایطی که مشهد در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد، با واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده‌ بود.

مهدی اکبری روز چهارشنبه با انتشار یک پیام اینستاگرامی نوشت: در مراسم دیشب ناظر اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در هیات حضور داشته و فاصله‌گذاری و رعایت اصول بهداشتی نیز به درستی انجام شده بود.

وی در این رابطه به خبرنگار ایرنا هم گفت: اعضای هیات مقید به رعایت پروتکل ها هستند و در مناسبت های مختلف نیز پروتکل ها را رعایت می کنند. همچنین ضدعفونی محل و توزیع ماسک نیز در دم در هیات انجام می‌شود و اقدام رخ داده در شب اول محرم، ناخواسته بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم گفت: عذرخواهی مسوول هیات از اقدام اشتباهی که عمدی هم نبوده است، جای قدردانی دارد. بسیاری از اقدامات اشتباه در جاهای مختلف با یک بار تذکر برطرف می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی همتی فر افزود: هیات علمدار نیز از دیشب با دقت بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل ها، مراسم خود را برگزار می‌کند.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا