جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

مشخصات گوشی‌های موجود در بازار

گلکسی S21 FE 5G بعد از مدت‌ها انتظار سر از بازار ایران درآورد. مدلی که فعلا ۱۸.۵ میلیون تومان قیمت دارد، اما بین گوشی‌های تازه‌وارد گوشی سه میلیون تومانی گلکسی A03 Core دیده می‌شود

بازار موبایل ایران پذیرای شش مدل تازه‌نفس است. از گلکسی S21 FE 5G که در بدو ورودش برچسب ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خورده تا گلکسی A03 Core که با قیمت سه میلیون تومان یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های بازار لقب گرفته است.

در این فهرست از برند موتورلا و وان پلاس به ترتیب مدل‌های اج ۲۰ پرو با قیمت ۱۴.۵ میلیون تومان و Nord CE 5G با رقم ۱۳ میلیون تومان وجود دارد و اسم Poco M4 Pro شیائومی هم با قیمت تقریبی شش میلیون به چشم می‌خورد.

گلکسی S21 FE 5G؛ ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی S21 FE 5G جدیدترین محصول سامسونگ است. محصولی که کمتر یک هفته از حضور آن در بازار می‌گذرد و همین ابتدای کار ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی فروخته می‌شود. گلکسی S21 FE 5G از صفحه نمایش ۶.۴ اینچ Dynamic AMOLED تقریبا ۸۵ درصد از بدنه جلویی گوشی را اشغال می‌کند.

وزن این مدل ۱۷۷ گرم و طول آن ۱۵۵.۷ میلیمتر است و ضخامت و عرضش به‌ترتیب به ۷.۹ و ۷۴.۵ میلی‌متر می‌رسد. قاب جلویی این گوشی از جنس شیشه، قاب پشت از جنس پلاستیک و فریم آن آلومینیومی است و گواهی IP۶۸ نیز مقاوت گلکسی S21 FE 5G مقابل نفوذ آب و گرد و غبار را نشان می‌دهد.

کمپانی سامسونگ در بخش سخت افزار از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸، ۵G و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ استفاده کرده و خریداران این مدل می‌توانند گلکسی S21 FE 5G را در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت تهیه کنند. همچنین حافظه موقت این مدل می‌تواند شش با هشت گیگابایت باشد و لنز دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل است. کنار دوربین اصلی دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و هشت مگاپیکسل تله‌فوتو به چشم می‌آید لنز دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر، شارژر سریع ۲۵ وات و شارژر بی‌سیم ۱۵ وات از دیگر ویژگی‌های نوبرانه سامسونگ است.

مشخصات گلکسی S21 FE 5G

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۷۷ گرم Dynamic ۶.۴ اینچ AMOLED 2X اسنپ‌دراگون ۸۸۸ ۵G ۱۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر

۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

موتورولا اج 20 پرو؛ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

موتورولا اج 20 پرو کمتر از یک ماه قبل سر از بازار ایران درآورد. اولین مدل‌های این گوشی حدود ۱۴ میلیون تومان قیمت داشتند و فروشنده‌های موبایل امروز شنبه ۱۸ دی تقریبا با همین قیمت موتورولا اج ۲۰ پرو را می‌فروشند. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED با محافظ گوریلاگلس پنج، وزن ۱۸۵ گرم و ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۸ میلی‌متر مشخصات ظاهری موتورولا اج 20 پرو هستند.

موتورلا برای پردازنده این گوشی از تراشه هفت نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۷۰ ۵G و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۵۰ نیز مشخصات سخت‌افزاری این مدل هستند و لنز دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل است و کنار آن لنز‌های ۱۶ مگاپیکسل التراواید و هشت مگاپیکسل تله‌فوتو قرار گرفته است. ظرفیت باتری اج ۲۰ پرو چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر است و در جعبه این گوشی شارژر سریع ۳۰ وات دیده می‌شود.

مشخصات موتورولا اج 20 پرو

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۶۳ در ۷۶ در ۸ میلی‌متر ۱۸۵ گرم ۶.۵ اینچ OLED اسنپ‌دراگون 870 5G ۱۰۸مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

وان پلاس Nord CE 5G؛ ۱۳ میلیون تومان

گوشی Nord CE 5G یکی از جدیدترین مدل‌های وان‌پلاس در بازار ایران است. پای این گوشی آذر امسال به موبایل‌فروشی‌های کشور باز شد و در حال حاضر قیمت نسخه ۲۵۶ گیگ این گوشی به ۱۳ میلیون تومان رسیده است. وزن Nord CE 5G به ۱۷۰ گرم می‌رسد و ابعاد آن ۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۷.۹ میلیمتر است. صفحه نمایش ۶.۴ اینچ از نوع Fluid AMOLED با تراکم پیکسل ۴۱۰ از دیگر مشخصات ظاهری این گوشی است.

تراشه هشت نانومتری اسنپ‌دراگون ۷۵۰G ۵G کنار پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۹ از مشخصات سخت افزاری این مدل است و در دو نسخه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده. Nord CE 5G دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل دارد و لنز دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسل است. همچنین ظرفیت باتری Nord CE 5G به چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر می‌رسد و از شارژر سریع ۳۰ وات بهره می‌برد.

مشخصات وان پلاس Nord CE 5G

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۷۰ گرم ۶.۴ اینچFluid AMOLED اسنپ‌دراگون 750G 5G ۶۴مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ۱۳ میلیون تومان

موتورولا موتو G60s؛ شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

موتو G60s جدیدترین محصول موتورولا است. آذر امسال نخستین مدل از این گوشی وارد بازار ایران شد، قیمت آن ظرف یک ماه گذشته تفاوت محسوسی نداشته و تقریبا شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده است. موتو G۶۰s صفحه نمایش ۶.۸ اینچ IPS LCD دارد و وزن آن ۲۱۲ گرم است.

ابعاد این گوشی ۱۶۹.۷ در ۷۵.۹ در ۹.۶ میلیمتر است و پردازنده ۱۲ نانومتری مدیاتک Helio G۹۵ دارد. روی کاغذ لنز دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل است. باتری پنج هزار میلی آمپر و شارژر سریع ۵۰ وات از دیگر مشخصات موتو G60s به شمار می‌رود.

مشخصات موتورولا موتو G60s

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۶۹.۷ در ۷۵.۹ در ۹.۶ میلی‌متر ۲۱۲ گرم ۶.۸ اینچIPS LCD مدیاتک Helio G95 ۶۴ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل پنج هزار میلی آمپر شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

Poco M4 Pro شیائومی؛ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

Poco M4 Pro کمتر از سه ماه قبل رونمایی شد و بلافاصله نخستین مدل‌های این گوشی میانرده در ویترین موبایل‌فروشی‌ها قرار گرفت. Poco M4 Pro شیائومی ۱۹۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۳.۶ در ۷۵.۸ در ۸.۸ میلیمتر است. صفحه نمایش ۶.۶ اینچ IPS LCD با محافظ گوریلاگلس سه، حدود ۸۵ درصد از قاب جلو گوشی را می‌گیرد.

شیائومی از پردازنده مدیاتک ۸۱۰ ۵G در این مدل استفاده و آن را در دو نسخه ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت روانه بازار کرده است. همچنین حافظه موقت این گوشی شش یا چهار گیگابایت خواهد بود و لنز دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل. دوربین هشت مگاپیکسل التراواید و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل نیز از دیگر مشخصات گوشی جدید چینی‌ها محسوب می‌شود. ظرفیت باتری Poco M4 Pro پنج هزار میلی‌آمپر است و شارژر سریع ۳۵ وات هم ظرفیت باتری را در کمتر از یک ساعت به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

مشخصات Poco M4 Pro شیائومی

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۶۳.۶ در ۷۵.۸ در ۸.۸ میلی‌متر ۱۹۵ گرم ۶.۶ اینچ IPS LCD مدیاتک 810 5G ۵۰مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل پنج هزار میلی‌آمپر شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A03 Core؛ سه میلیون تومان

گلکسی A03 Core ارزانترین گوشی بین مدل‌های تازه‌وارد بازار است. در حال حاضر قیمت این گوشی پایین رده سه میلیون تومان است و ارزش آن نسبت به روز‌های ابتدایی ورودش به بازار حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی TFT حدود ۸۱ درصد از قاب رویی گوشی را پوشش می‌دهد و وزن ۲۱۱ گرم و ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلیمتر مشخصات ظاهری گلکسی A03 Core به حساب می‌آیند.

تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc پردازنده آن و حافظه ذخیره سازی این گوشی ۳۲ گیگابایت است. لنز دوربین اصلی این گوشی هشت مگاپیکسل، دوربین سلفی پنج مگاپیکسل و ظرفیت باتری پنج هزار میلی آمپر است.

مشخصات گلکسی A03 Core سامسونگ

ابعاد وزن صفحه نمایش پردازنده دوربین اصلی دوربین سلفی باتری قیمت
۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر ۲۱۱ گرم ۶.۵ اینچ TFT Unisoc هشت مگاپیکسل پنج مگاپیکسل پنج هزار میلی آمپر سه میلیون تومان

 

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا