جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

مصرف برق تا ۴۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران،  «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: با بازگشت ساعت کاری اداره‌ها از اول شهریور ماه به روال گذشته (از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰) شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: اداره‌ها تا ساعت ۱۳ مشغول به کار بودند که یک ساعت و نیم به این زمان اضافه شده است، با توجه به اینکه تا زمان حضور کارمندان سیستم های سرمایشی و روشنایی فعال است، شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات میزان مصرف برق تهران افزایش یابد.

رجبی مشهدی گفت: امیدواریم این مساله محدودیتی در تامین برق برای ما ایجاد نکند اما طبیعتا افزایش مصرف را شاهد خواهیم بود و باید راه چاره ای برای آن در نظر گرفت.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که با توجه به عادی نشدن شرایط تامین برق آیا مذاکره ای برای اجرانشدن این طرح صورت گرفته است، ادامه داد: این تصمیم از سوی استاندار تهران اتخاذ شده و ما نیز تابع هستیم و اگر ضرورت باشد حتما طرح مساله خواهیم کرد.

به گفته رجبی مشهدی در هفته جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت لذا لازم است مشترکان همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا از این شرایط عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران  از اداره ها و بانک ها خواست تا وسایل سرمایشی را یک ساعت قبل از خروج کارمندان و ساعت خاتمه کار خاموش کنند.

به گزارش ایرنا، مصرف برق در روز عاشورای امسال نسبت به زمان مشابه پارسال و با وجود کاهش پیک بار در مقایسه با سه ماه قبل هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد داشت.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا