جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

مطالبه کنکوری کاربران فضای مجازی/ #تعویق_کنکور_کارشناسی_ارشد هشتگ داغ توییتر فارسی شد

به گزارش فارس پلاس، در روز های اخیر وضعیت کرونایی کشور رو به وخامت رفته است. در این شرایط، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سبب نگرانی داوطلبان این آزمون شده و کاربران فضای مجازی نسبت به برگزاری این‌ آزمون واکنش نشان داده اند.

این واکنش‌ها به گونه‌ای بود که هشتگ #تعویق_کنکور_کارشناسی_ارشد به هشتگ داغ توییتر فارسی تبدیل شد.

چند مورد از توییت‌های این کاربران را مشاهده کنید:

14000128000788 Test NewPhotoFree

14000128000789 Test NewPhotoFree

14000128000792 Test NewPhotoFree

14000128000793 Test NewPhotoFree

14000128000794 Test NewPhotoFree

14000128000796 Test NewPhotoFree

همچنین در روزهای گذشته پویشی به نام «تقاضای تعویق آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰» از سوی کاربران فارس من نیز به ثبت رسیده که تا کنون بیش از ۵۸۰۰ نفر از این کمپین حمایت کردند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دانشجویان در سال گذشته برای آزمون ارشد سه بار تعویق داشتند و تا ایام برگزاری کنکور حدود سه ماه با کرونا درگیر بودند. اما امسال تمام ماه‌ها را درگیر کرونا بودیم و یک پیک بسیار بزرگ از کرونا را تجربه‌کردیم.

وی افزود: امروز در حالی دانشجویان خود را برای برگزاری کنکور ارشد آماده می‌کنند که کرونا در بالاترین از حد از خود قرار داد و پیک جدیدی آغاز به کار کرده است.

این داوطلب کنکور سراسری ارشد،  اذعان کرد: با توجه به آن که امسال هنوز جامعه با واکسن های کرونا واکسینه نشده است، از این حیث که پیک جدید کرونا آغاز به کار کرده است باید عدالت آموزشی را برقرار کنند و این حق دانشجویان ارشد است که کنکور آنها نیز به حالت تعویق در آید.

وی یادآور شد: از طرفی دیگر، امسال  ماه‌های منتهی به‌کنکور ارشد، داوطلبان  با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند بود که به نظر باید کنکور امسال به تعویق در آید.

سردبیر سوژه فارس من تأکید کرد: از شما می خواهیم صدای ما باشید و موضوع تعویق کنکور ارشد را از ستاد مقابله با کرونا و وزارت علوم پیگیری کنید چرا که این دو در لغو و یا تعویق کنکور نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: تمام سال را ما با کرونا درگیر بوده ایم، برخی از دانشجویان به واسطه کرونای جهش یافته یا مبتلا شده اند و یا آنکه از اعضای خانواده پرستاری کرده اند از این رو می طلبد تا مسئولان نیز با ما داوطلبان همکاری کنند و به فکر ما باشند.

این داوطب کنکور با اشاره به مقایسه ابتلای دانشجویان و مردم به کرونا، خاطرنشان کرد: براساس آمار دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا میزان ابتلای دانشجویان چهار و نیم برابر بیشتر از جمعیت عادی کشور بوده ‌است که با توجه به شیوع اخیر نوع جهش یافته آن، این آمار بالاتر نیز می‌رود. از این رو انتظار داریم سلامت دانشجویان و خانواده‌ آن‌ها در اولویت برنامه‌ریزی‌های آتی قرار گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا