دسته‌بندی نشده

معاون استاندار خراسان جنوبی: سلامت دانش‌آموزان در اولویت است

ناصر خوش‌خبر روز چهارشنبه در  نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی، مقوله تعلیم و تربیت نیازمند همکاری همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی است اضافه کرد: رسالت آموزش و پرورش در این دوران کرونا سنگین است و باید در این دوران همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را داشته باشیم تا در آستانه بازگشایی مدارس، آموزش و پرورش و والدین دانش‌آموزان کمترین دغدغه را داشته باشند.

وی بر لزوم اقناع‌سازی افکار عمومی و جلب همکاری اولیای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان و معلمان سرمایه اصلی جامعه و نظام تعلیم و تربیت هستند که برای حفظ این سرمایه اجتماعی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود چرا که زمانی به توفیق و موفقیت دست خواهیم یافت که سلامت معلمان و دانش‌آموزان تضمین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید بسترهای بازگشایی مدارس و عرصه تعلیم و تربیت به صورت حضوری و غیرحضوری فراهم شود که اقدامات و زیرساخت‌های ارتباطی در استان قبل از بازگشایی مدارس انجام شده تا بستر خوبی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون افراد جامعه و احتمال فعالیت حضوری مدارس از آبان ماه برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری انجام شود.

خوش‌خبر همچنین گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات در کشور راه‌اندازی کارگاه اقتصادی مقاومتی در آموزش و پرورش استان در راستای تعمیر وسایل و تجهیزات مستعمل و اسقاطی اقدام جهادی و خوبی است که از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند و تجهیزات مستعمل دوباره به چرخه استفاده بر می‌گردد.

وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خواست هماهنگی‌ها لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند تا ادارات تجهیزات مستمعل خود را برای تعمیر و استفاده مجدد در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا