جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

معاون رئیس‌جمهور، درگذشت یکی از علمای پاکستان را تسلیت گفت

[ad_1]

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی از علمای پاکستان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت حسینعلی امیری به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر وفات عالم جلیل‌القدر، مجاهد عرصه‌های قضاوت و داوری و برادر و دوست قدیمی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا سید نیاز حسین نقوی رحمت‌الله علیه و نایب رئیس کمیسیون ملی همبستگی پاکستان بسیار متاثرکننده بود.

عزیزی که عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام و انسانیت گذراند و وحدت و اخوت مسلمانان برایشان یک اصل مهم و اساسی بود و به همین دلیل یکی از تلاشگران عرصه تقریب مذاهب محسوب می‌شوند. آن مرحوم به همراه بیت نامدار و نام‌آور نقوی بالاخص اخوان شریفش و با عنایت مراجع معظم تقلید با تاسیس و اداره  بیش از چهارصد حوزه علمیه در سراسر جهان با مرکزیت جامعه المنتظر لاهور پرچم اسلام عزیز را برافراشته و به اهتزار درآورد.

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین نقوی در عرصه قضا و داوری به عنوان حاکم شرع تلاش‌های پر شمار و مجاهدت‌های ارزنده‌ای داشت و خدمات ارزنده آن بزرگوار در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا اواخر دهه هفتاد در استان‌های قم، لرستان و خوزستان تنها بخشی از خدمات خالصانه و شایسته‌ای است که می‌توان از آن نام برد.

اخلاق نیک، تواضع و فروتنی، نوع‌دوستی توجه به حقوق متهمان و مراجعان در دادگاه، دستگیری از نیازمندان و دیگر حسنات و محسنات از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود.

اینجانب این ضایعه غم‌انگیز را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و علمای بزرگوار پاکستان بویژه خانواده محترم و فرزندان گرامی ایشان بالاخص حضرت آیت الله حاج سید حافظ ریاض حسین نقوی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان جل و اعلاء برای  مرحوم علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نمایم.»

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا