جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

مواد شوینده نباید ترکیب شوند

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و نکات ایمنی در خانه تکانی، تاکید کرد: مواد شوینده به خصوص وایتکس نباید با یکدیگر ترکیب شوند.

وحید شادی نیا  در این خصوص، افزود: در زمان خانه تکانی و نظافت منزل، اغلب دیده می‌شود که ماده شوینده وایتکس با پودر و جوهر نمک ترکیب شده و باعث آزاد شدن گاز‌های سمی و عوارض شدید تنفسی و بینایی و پوستی برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: انجام این عمل منجر به آزاد شدن گاز کلر شده که از عوارض آن می‌توان به مشکلات ریوی و تنگی نفس و در درازمدت به آسم اشاره کرد.

وی با بیان این‌که میزان رقیق کردن مواد شوینده به خصوص وایتکس نیز بایستی متناسب باشد، گفت: برخی فکر می‌کنند که هرچقدر ماده شوینده غلیظ‌تر باشد، میزان اثربخشی بالایی دارد، در حالی که مواد غلیظ، عوارض ریوی شدید را به دنبال دارند.

شادی نیا خاطرنشان کرد: در هنگام استفاده از مواد شوینده به خصوص اگر از مواد شوینده ترکیبی استفاده می‌شود، باید پنجره‌های محیط باز باشند و حتما از ماسک و دستکش استفاده شود.

وی با تاکید بر این‌که نباید وایتکس را با هیچ ماده شوینده‌ای ترکیب کرد، ادامه داد: چنانچه افراد دچار عوارض تنفسی شدند باید در محیط باز قرار گرفته و در و پنجره‌ها را باز کنند و در صورت لزوم از اورژانس کمک بگیرند.

وی در خصوص احتمال مصرف مواد شوینده توسط کودکان نیز گفت: در صورت مصرف مواد شوینده توسط کودکان باید بلافاصله یک لیوان شیر به کودک خوراند و در اسرع وقت به نزدیک مرکز درمانی انتقال داد.

وی خاطرنشان کرد: به هیج وجه نباید کودک را وادار به استفراغ یا هر عمل دیگری کرد، زیرا منجر به تشدید وضعیت خواهد شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی افزود: استفاده از نردبان در زمانی که کسی در خانه حضور ندارد، توصیه نمی‌شود. در صورت حضور افراد دیگری نیز بایستی از استحکام آن اطمینان حاصل کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا