جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن اعلام شد

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن زیر ۳ میلیون تومان است چراکه این واحد‌ها در قالب مسکن‌های حمایتی ساخته می‌شوند. پیش از این در روز ۲۰ فروردین علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی از اقساط ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی تسهیلات واحد‌های نهضت ملی مسکن طی دوره بازپرداخت ۵ساله خبر داده بود. جعفری یک روز بعد، از امکان بازپرداخت «بلندمدت» اقساط هم خبر داد و گفته بود که در این صورت، مبلغ اقساط ماهانه بین سه تا چهار میلیون تومان می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن زیر ۳ میلیون تومان است چراکه این واحد‌ها در قالب مسکن‌ های حمایتی ساخته می‌شوند.

اقبال شاکری گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است و به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود؛ چراکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این واحد‌ها در قالب‌های مسکن حمایتی ساخته می‌شوند و بنابراین بالا بودن میزان اقساط و آورده متقاضی قابل پذیرش نیست.

پیش از این اعلام شده بود که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا