جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نتانیاهو دو وزیر کابینه خود را اخراج کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز بعد از شکست در تشکیل دولت ائتلافی جدید و اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر، روز
یکشنبه دو نفر از چهره های دولتی این رژیم را برکنار کرد.

یک منبع از دفتر نخست وزیری اسرائیل که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد دو وزیر برکنار شده نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش و ایلت شاکد، وزیر دادگستری هستند.
برای برکناری این دو وزیر که بعد از رای روز چهارشنبه پارلمان اسرائیل برای انحلال خود پارلمان صورت گرفته، هیچ دلیلی ارائه نشده است. دستور برکناری این دو وزیر کم تر از دو ماه بعد از انتخاب آنها صادر شد.
نتانیاهو که بعد از انتخابات نهم آوریل در تشکیل دولت ائتلافی شکست خورده است، مجبور شد برای این که رئیس رژیم صهیونیستی یکی از مخالفان وی را مامور تشکیل دولت نکند، از پارلمان بخواهد به انحلال پارلمان رای بدهد.
رای دهندگان بار دیگر در روز هفدهم سپتامبر به پای صندوق های رای فرا خوانده خواهند شد که این اتفاق در تاریخ اسرائیل بی سابقه بوده است.
این دو وزیر سابق و رقیب حزب راست نتانیاهو که از سال 2013 اعضای دولت هایی بودند که نتانیاهو تشکیل داده است، با وی روابط متشنجی داشتند.
نفتالی بنت و آیلت شاکد، اعضای سابق حزب لیکود از بازندگان بزرگ راستگرای انتخابات نهم آوریل هستند.
آنها برای انتخابات آوریل، پیش از تاسیس حزب “راست جدید”، حزب لیکود را ترک کردند تا به حزب ملی-مذهبی “خانه یهود” بپیوندند. اما موفق نشدند به پارلمان راه یابند.
دو وزیر سابق همچنین از اعضای کابینه امنیتی نتانیاهو بودند. برکناری آنها به نخست وزیر اسرائیل امکان می دهد از پست های خالی آنها در چارچوب مذاکرات پیش از انتخابات بهره برداری کند.
دو وزیر سابق در بیانیه مشترکی که روز یکشنبه منتشر کردند، از اسرائیلی ها برای این که به آنها این امکان را دادند به عنوان وزیر دادگستری و وزیر آموزش و پرورش خدمت کنند، سپاسگزاری کردند.
نفتالی بنت و آیلت شاکد تا این لحظه قصد خود را برای حضور در انتخابات 17 سپتامبر اعلام نکرده اند.

منبع: صدا و سیما

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا