جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

نحوه گزینش نهایی در کنکور ارشد ۱۴۰۱ اعلام شد

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای امتحانات و نحوه گزینش نهایی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

مجموعه های امتحانی که دارای آزمون تشریحی یا عملی در برخی از دروس هستند، در دو مرحله برگزار می‌شود. در این مجموعه‌ها منحصراً متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز به انتخاب رشته هستند، حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط به مجموعه امتحانی را خواهند داشت.

وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه‌های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مجموعه‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) مشخص خواهد شد.

کارنامه تمام متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش آموزش کشور، براساس برنامه زمانی مقرر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند برای پذیرش در رشته محل‌های تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، برای انتخاب رشته در زمان مقرر، براساس جدول برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

نحوه گزینش نهایی

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه‌های امتحانی از بین متقاضیانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

برای فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی، حداکثر معادل ۱۰ درصد ظرفیت (با تقریب اضافی (در هر کدرشته محل تحصیل مقطع بالاتر، بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص داده خواهد شد.

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورود مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱» طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۳۰ آذر ۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ است.

متقاضیان در کد ضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کد ضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد. گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی انجام خواهد گرفت.

اعمال ۲۰ درصد معادل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا