جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

نشست غیرعلنی مجلس درباره گرانی دلار / جزئیات

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: نمایندگان مجلس در نشست غیرعلنی امروز مجلس ضمن بررسی علل نوسانات در بازار ارز، ناترازی بانک‌ها و ناترازی بودجه را از علل اصلی این نوسانات دانستند.

علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز موضوع بازار ارز و نوسانات اخیر آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این جلسه بدون حضور میهمانانی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، افزود: نمایندگان در این جلسه بر این اعتقاد بودند که این نوسانات بازار ارز معلول عوامل داخلی و خارجی است که عوامل خارجی آن یعنی تحریم و نوسانات بازار جهانی تأثیر کمتری در نوسانات بازار ارز کشور دارد و عمده تأثیرات متاثر از عوامل داخلی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در صحبت‌های خود ناترازی بانک‌ها و اقدام بانک‌ها در خلق پول‌ها یکی از عوامل داخلی مهم در ایجاد تورم وافزایش قیمت ارز  دانستند و ناترازی بودجه نیز از علت مهم دیگر نوسانات در بازار ارز دانسته شد. همچنین نمایندگان به عدم تغییر و تحول در سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز انتقاد داشتند و معتقد بودند از زمان دولت سازندگی تاکنون هیچ تغییر و تحولی در این موضوع اتفاق نیفتاده است و بانک مرکزی ما همان روال آزموده‌شده و بی‌نتیجه قبلی را برای کنترل بازار ارز در پیش دارد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که از مسئولان اجرایی مرتبط با حوزه بازار ارز ازجمله وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دعوت به عمل آید تا با حضور در صحن مجلس گزارشات خود را درباره نوسانات بازار ارز به نمایندگان ارائه کنند که البته این جلسه امروز برگزار نخواهد شد و زمان دقیقی برای آن هنوز مشخص نشده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا