جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نظری: مردم برای پیروزی در جنگ اقتصادی مانند زمان دفاع مقدس کمک کنند

[ad_1]
61678642

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اینکه بیشتر مشکلات اقتصادی کشور را مرتبط با حوزه فرهنگی کشور دانست، گذر پیروزمندانه از جنگ اقتصادی را مستلزم همراهی مردم همچون روزهای دفاع مقدس عنوان کرد.

سیدغنی نظری خانقاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلات حوزه مسکن، ارز، خودرو و افزایش قیمت اجناس درباره مهمترین راهکارها برای حل این مشکلات گفت: اگر امروز در کشور ضمن رعایت اتحاد مانند مبارزه با کرونا، در رفع دیگر مشکلات به درستی برنامه ریزی کنیم نتیجه مطلوبی را کسب خواهیم کرد. برای حل مشکلات اقتصادی نیز قانونگذار باید هم محدودیت ها و معضلات اجرا را در نظر بگیرد و هم مطالبات عمومی مردم و فرصت های پیش روی کشور را.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: قسمت عمده مشکلات ما در این حوزه، مرتبط با مسائل فرهنگی است؛ برای مثال گاها برخی افراد کالاهایی را خریداری می کنند که به آن نیاز ندارند و این کار موجب گرانی آن محصول می شود، چرا یک شخص باید ۷ خودرو خریداری کند؟ در این حوزه هیچ نظارتی هم وجود ندارد، وقتی فرد ۱۰۰ خودرو خریداری می کند چرا مالیات ندهد؟ در خیلی از کشورها بحث مالیات بر عایدی سرمایه بسیار جدی است، اما چون سیستم اقتصادی ما در برخی مقاطع رها شده است فرد می تواند تعداد زیادی خودرو خریداری کند.

نظری گفت: من این مسائل را بیشتر متوجه حوزه فرهنگی می دانم، ما به میزان کافی قانون داریم، از اول مشروطه تا به امروز قانون گذاری شده است، حتی در برخی موارد هم شاهد تراکم قوانین هستیم، موضوع حائز اهمیت اجرا و نظارت بر اجرا است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بعضا مردم به سیاست های مالی دولت چندان اعتمادی ندارند که این اعتماد سازی میان مردم و دولت چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی باید مورد توجه باشد چرا که امری مهم است، گاهی از سوی مردم مشاهده می شود فلان معاون وزیر اختلاس کرده یا فلان شخص در حال جمع کردن سکه طلا است خب این باعث می شود به اعتماد مردم خدشه وارد شود.

نظری در پایان اضافه کرد: زمان دفاع مقدس همه به دنبال شکست دشمن و نجات کشور بودند، در آن زمان یک وحدت کامل میان حاکمیت و مردم شاهد بودیم، در واقع مردم منفعت خود را در شکست دشمن می دیدند، امروز هم مردم باید در جنگ اقتصادی اینگونه فکر کنند، اگر برای هر ماده قانون صدها نفر مجری و ناظر داشته باشیم اما اگر همراهی مردم را شاهد نباشیم باز هم نتیجه مطلوب نخواهیم دید، در این فضای اقتصادی مردم اگر کمک کنند مشکلات حل می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا