جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نقدعلی: لطف امام جامعه ضربه گیر اعتراضات مردمی شد

[ad_1]
61645984

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان را در فرصت باقی مانده حل کنید. لطف امام جامعه ضربه گیر اعتراضات مردمی شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدعلی نقدعلی در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: بیشترین مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان درباره مشکل مسکن، اشتغال، ازدواج و امکانات رفاهی است. امروز ضعف مدیریت در عرصه‌های اقتصادی که بعضی از آنها را میدانی بازدید کردم به شرح زیر است؛ ضعف در حوزه نهادهای دامی تحت عنوان سامانه بازارگاه، ضعف در توزیع فولاد تحت عنوان سامانه بهین یاب که محل رانت فولاد شده و ضعف در توزیع خودرو که موجب سوء استفاده رانت خواران در عرصه خودرو شده است.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: مجلس در حوزه نظارتی بر وضعیت بازار خودرو ورود کرده و از دولت تقاضا دارد دستورات مجلس را جدی بگیرد.

نقدعلی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: ما به امر شما تمکین می‌کنیم. لطف امام جامعه ضربه گیر اعتراضات مردمی شد و خود را سپر بلای رئیس جمهور کرد.  این را قدر بدانید و قدر دانستن آن عبارت است از پرداختن به مشکلات اساسی مردم به ویژه  معیشت در فرصت باقی مانده دولت.

وی با بیان اینکه موضوع توزیع آب مسأله ملی است و با تاکید بر این‌که «نگاه به توزیع آب نباید به شکل منطقه‌ای باشد» مدعی شد: در نگاه مردم استان اصفهان، خوزستان، یزد، چهارمحال و بختیاری همه هموطن و لایق بهترین خدمت‌ها هستند. امروز اگر مردم چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند، مردم اصفهان هم به دلیل عدم توجه به طومار چند صد ساله توزیع آب شیخ بهایی، عدم رعایت حق آبه تالاب گاوخونی، بارگذاری نابجا بر روی آبریز زاینده رود و عدم جبران آن با وجود تعهدات جبرانی، کشاورزی در شرق و غرب استان نابود شده و مردم حتی در مرکز استان با مشکل آب شرب مواجه شدند. این روزها در حالات عادی بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به خلیج فارس از سرشاخه‌های کارون می‌ریزد. ما نمایندگان با همراهی و کارشناسی دقیق می‌توانیم گفت‌وگو کنیم. کما اینکه نمایندگان اصفهان با نمایندگان چهارمحال و بختیاری کنار هم نشسته‌ایم اما همه باید درباره تشکیل هیات کارشناسی بی‌طرف توافق کنیم.

نقدعلی گفت: اگر مردم بروجن باید از حوزه آبریز زاینده رود سیراب شوند، طرح بهشت آباد طی کارشناسی دقیق باید برای جبران برداشت هایی که از حوزه آبریز زاینده رود شده و تکلیف اجرا نشده دولت است، به اجرا در بیاید البته با کارشناسی، وفاق و توافق نمایندگان این کار باید انجام شود.  کار را نباید بین مردم کشاند، قصه آب ملی است و انتقال آب از شمال به سمنان، از کرمانشاه به ایلام و از چهارمحال و بختیاری به اصفهان و دیگر نقاط کشور ملی است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا