جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

نقشه آب و هوای مخفی آیفون

برنامه هواشناسی آیفون، دارای یک عملکرد مخفی است که ممکن است آن را از دست داده باشید، بررسی برنامه آب و هوا می‌تواند غیرقابل پیش بینی‌تر از خود آب و هوا باشد، اما برخی از ویژگی‌های جدید به شما کمک خواهد کرد، البته اگر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

برنامه آب و هوای اپل در سال گذشته هنگامی که iOS ۱۵ منتشر شد، برخی از ویژگی‌های مفید جدید را اضافه کرد، اما یکی از آن‌ها وجود دارد که ممکن است از دست داده باشید: نقطه سفید کوچک.

اگر برنامه آب و هوا را در آیفون یا آیپد خود باز کنید و به پیش بینی ۱۰ روزه نگاه کنید، یک نقطه سفید روی نوار‌های رنگی در کنار دمای پیش بینی شده برای روز جاری خواهید دید.

این نقطه به گونه‌ای طراحی شده است که به شما بگوید دمای فعلی در مقیاس دمای روز در کجا کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، اگر حداکثر ۶۳ درجه پیش بینی شود و نقطه سفید در انتهای مقیاس باشد، به این معنی است که شما در حال حاضر در گرم‌ترین قسمت روز هستید. از همین نقطه در مقیاس UV و زمان غروب خورشید استفاده می‌شود.

نقطه سفید در شاخص UV نمایانگر شاخص در لحظه فعلی است و می‌توانید از آن برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های خارج از منزل و اطلاع از میزان استفاده از ضد آفتاب استفاده کنید.

در زمان غروب خورشید، نقطه موقعیت خورشید را نسبت به افق نشان می‌دهد. همچنین زمان تخمینی غروب خورشید را به شما می‌دهد.

آپدیت iOS ۱۵ چند تغییر دیگر را نیز در اپلیکیشن آب و هوا ایجاد کرد. اپل اپلیکیشن  Dark Sky را  در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد و برخی از ویژگی‌ها را ادغام کرد، از جمله پیش‌بینی‌های بسیار محلی و دقیقه به دقیقه.  اپلیکیشن و وبسایت Dark Sky برای iOS در پایان سال جاری بسته خواهد شد.  برنامه یک تغییر بصری دریافت کرد، که حرکت را آسان‌تر کرد.  همچنین یک نقشه جهانی با دمای فعلی اضافه کرد.

به روز رسانی جدید همچنین دارای یک نقشه آب و هوا است که به شما می‌گوید دقیقاً کجا باران می‌بارد، همچنین می‌توانید در طول روز پیمایش کنید تا ببینید چه زمانی در منطقه شما شدیدترین باران خواهد بارید.

عملکردی مخفی در برنامه هواشناسی آیفون

نقشه آب و هوای مخفی آیفون

ابتدا مطمئن شوید که به آخرین نسخه iOS به روز شده اید.

برنامه آب و هوا را راه اندازی کنید (به طور پیش فرض روی آیفون شما نصب شده است.)

سپس روی نماد نقشه در گوشه سمت چپ پایین برنامه ضربه بزنید.

حالا روی سه مربعی که روی هم چیده شده اند در بالا سمت راست ضربه بزنید.

بارش را انتخاب کنید و می‌توانید پیش بینی متحرکی از باران را هنگام حرکت در اطراف خود مشاهده کنید.

نزدیک به آبی روشن به معنای باران بسیار کم است، در حالی که بنفش به زرد به سفید نشان دهنده بارش شدیدتر است.

می‌توانید از نوار پایین صفحه برای حرکت در زمان استفاده کنید.  اگر ناپدید شد، فقط روی صفحه ضربه بزنید تا آن را برگردانید.

می‌توانید از نوار پایین صفحه برای پیمایش در زمان روز استفاده کنید.

این نشان می‌دهد که بارش در شهرها، کشور‌ها و به طور کلی جهان در حال حرکت است؛ بنابراین می‌توانید ببینید دقیقا کجا و چه زمانی باران می‌رسد و چه زمانی در بدترین حالت خود خواهد بود.

البته، همه این‌ها پیش بینی کننده است، بنابراین ممکن است نقشه دقیقاً درست نباشد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا