جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است

[ad_1]
61676336

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به اصل کرامت بانوان و با اشاره به نقش بی بدیل آن ها در تربیت نسل آینده تاکید کرد که بانوان همچنین در طول تاریخ در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش حائز اهمیتی داشته اند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم توجه به نقش‌ بانوان در فعالیت های اجتماعی در کنار نقش ذاتی آن ها در امر تربیت فرزندان و تحکیم خانواده گفت: متاسفانه عده ای به دنبال این هستند در جامعه اینگونه القا کنند که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مخالف حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و مدیریتی است و در کشور ما به حقوق زنان به درستی توجه نمی شود.

وی افزود: ولی نظر ما این است که به نقش ها بر اساس اولویت ها توجه کنیم، اصل و اساس نقش بانوان مرتبط با رسالتی است که خداوند در وجود آن ها قرار داده است، به همین جهت تاکید ما بر حفظ کرامت بانوان است، اگرچه بانوان ایرانی قطعا در کنار وظایف اصلی خود در حوزه تربیت فرزندان، این توانمندی را دارند که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما در طول تاریخ شاهد نقش با اهمیت بانوان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی بوده ایم، در صحنه دفاع مقدس نقش بانوان بسیار موثر خود را نشان داد، در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نیز بانوان موفق بوده و فعالیت آن ها موثر و با کیفیت بوده است.

نصیرایی تاکید کرد: از سوی دیگر باید توجه کنیم نقش بانوان در حوزه خانواده و مهم ترین نقش یعنی تربیت فرزندان و تربیت نسل آینده بسیار حائز اهمیت است، چرا که آینده این کشور با تربیت فرزندان در خانواده ها گره خورده است.

نماینده مردم فردوس و طبس در پایان اضافه کرد: این ها مباحث و نقش هایی است که نباید با هم درآمیخته شود، هر کدام در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا