جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نمایندگان مجلس یازدهم برای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده اقدام کنند

[ad_1]
57587276

رییس فراکسیون خانواده در مجلس دهم با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم برای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده اقدام کنند، گفت: اگر کمیسیون زنان و خانواده در مجلس دهم تشکیل می شد، با مشکلات فعلی حوزه زنان و خانواده از جمله موضوع اخیر قتل رومینا اشرفی مواجه نمی شدیم.

پروانه مافی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند تشکیل و حذف کمیسیون زنان و خانواده در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون زنان و خانواده برای اولین بار در انتهای مجلس چهارم ایجاد شد و فعالیت خود را در مجلس پنجم آغاز کرد و تا انتهای دوره پنجم فعال بود اما در انتهای این دوره از مجلس، کمیسیون زنان و خانواده  در کمیسیون فرهنگی ادغام شد و به صورت کمیته‌ای در کمیسیون فرهنگی فعالیت کرد اما قدرت و اثرگذاری خود را از دست داد.

وی ادامه داد: تلاش نمایندگان در ادوار ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس برای تشکیل مجدد کمیسیون زنان و خانواده به نتیجه نرسید. من در مجلس دهم طرحی برای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده آماده کرده و به هیات رئیسه تقدیم کردم ولی علی لاریجانی رئیس مجلس دهم به مشکلات ساختاری برای تشکیل این کمیسیون اشاره کرد و معتقد بود تشکیل آن عملی نیست؛ زیرا کمیسیون به 23 عضو نیاز دارد اما تعداد زنان مجلس دهم 17 نفر است و آقایان نماینده هم از کمیسیون‌های خود دست برنمی دارند تا وارد کمیسیون زنان و خانواده شوند البته واقعا هم این مشکل ساختاری وجود داشت.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده را ارائه کردم، خاطرنشان کرد: نمایندگان هم می‌توانستند عضو کمیسیون ویژه باشند و هم عضو کمیسیون تخصصی خود ولی هیات رئیسه وقت مجلس موافق تشکیل کمیسیون ویژه نبود.

وی همچنین ادامه داد: در سال دوم مجلس دهم که من دیگر از تشکیل کمیسیون زنان و خانواده ناامید شدم، برای تشکیل فراکسیون خانواده اقدام کردم اما فراکسیون قدرت چندانی ندارد و فقط می تواند موضوعات را در مجلس طرح کرده و برای نمایندگان درباره موضوعی ذهنیت ایجاد کند در حالیکه که کمیسیون جایگاه حقوقی دارد. اگر کمیسیون زنان و خانواده تشکیل می شد، با مشکلات فعلی حوزه زنان و خانواده از جمله موضوع اخیر قتل رومینا اشرفی مواجه نمی شدیم و راحت‌تر می توانستیم طرح‌هایی درباره زنان، کودکان و خانواده را تصویب کنیم.

رییس فراکسیون خانواده در مجلس دهم در پایان گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه نمایندگان زن می خواهم تلاش هایی که برای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در ادوار مختف مجلس شورای اسلامی شده است را ادامه دهند. امیدوارم نمایندگان مجلس یازدهم، رئیس و هیات رئیسه با تشکیل این کمیسیون موافقت کنند. کمیسیون زنان و خانواده در مجلس پنجم مصوبات خوبی در حوزه زنان و خانواده داشت و امیدوارم با تشکیل این کمیسیون در مجلس یازدهم، به حل مشکلات حوزه زنان وخانواده کمک شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا