جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

نوشیدنی آلوئه ورا به صورت ناشتا بنوشید

آلوئه ورا دارای خواص درمانی متعددی است.

آلوئه ورا سرشار از ویتامینها، مواد معدنی، آنزیم ها، ساپونین ها (نوعی ترکیب گیاهی مفید) و اسیدهای آمینه است و منبع غنی از ویتامین A، C، E، اسید فولیک، کولین است و دارای فوائد متعددی برای سیستم گوارش، مراقبت از پوست و سلامت دندان است. همچنین دارای کلسیم، کروم، مس، سلنیوم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم و روی است.

برخی کارشناسان سلامت در هند معتقدند که مصرف نوشیدنی آلوئه ورا به صورت ناشتا، راهی موثر برای کاهش وزن، بهبود جذب مواد مغذی در بدن و تسهیل عملکرد روده است. این نوشیدنی همچنین می تواند به حفظ سلامت دندان کمک کند.

طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

– برگ آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل داخل آن را از پوستش جدا کنید.

– سپس این ژل را با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید.

– به این ترکیب، لیموی تازه اضافه نمایید.

– این نوشیدنی را ناشتا بنوشید.

فواید نوشیدنی آلوئه ورا برای سلامتی

نوشیدنی آلوئه ورا حاوی پلی فنول است که سرشار از آنتی اکسیدان است. بررسی ها نشان داده که آنتی اکسیدان ها چندین فایده برای سلامتی دارند هرچند تحقیقات خاصی در مورد آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا و سلامت انسان وجود ندارد.

آلوئه ورا همچنین دارای ترکیبات “پری بیوتیک” است که به تغذیه باکتری های سالم در روده و به عملکرد بهینه سیستم گوارش کمک می کند.

نوشیدنی آلوئه ورا ممکن است به عنوان یک ملین عمل کند، اگرچه هنوز تحقیقات کافی در مورد ایمنی محصولات آلوئه ورا وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند فواید دیگری بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشد، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

نوشیدنی آلوئه ورا و دهانشویه آن ممکن است به دلیل خواص ضد باکتریایی بالقوه خود، سلامت دندان و دهان را بهبود بخشد. با این حال، در این زمینه نیز انجام مطالعات دقیق تر و بیشتر مورد نیاز است.

آلوئه ورا که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود شناخته شده است، برای درمان التهاب لثه یا هر عفونت دندانی دیگر مفید است.

به گزارش هندوستان تایمز، آلوئه ورا همچنین در کنترل دیابت بسیار مفید است زیرا به بهبود سطح قند خون و انسولین کمک می کند. همچنین کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

2/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا