جدیدترین و آخرین اخبار داغ فرهنگ و هنر

نویسنده معروف درگذشت

«جولی پاول»(Julie Powell)، نویسنده وبلاگ‌ غذا و خاطرات «جولی و جولیان» در سن ۴۹سالگی درگذشت.

«اریک پاول» همسر این وبلاگ‌نویس خبر درگذشت او را در گفت و گو با «نیویورک‌تایمز» تایید کرد و علت مرگ «جولی» را ایست قلبی ناشی از آریتمی قلب عنوان کرد.

«جولی پاول» در سال ۲۰۰۲ و در آستانه ۳۰سالگی‌اش به عنوان منشی که به همراه همسرش و سه گربه زندگی می‌کند، به شهرت رسید. او زمان زیادی را صرف کرد تا تمام ۵۲۴ دستورالعمل غذا در جلد اول کتاب «استاد شدن در هنر آشپزی فرانسوی» نوشته «جولیا چایلد»، آشپز برنامه تلویزیونی و از چهره‌های سرشناس آشپزی فرانسوی در ایالات متحده را امتحان کند.

«پاول» به عنوان آشپزی که آموزش ندیده بود، تلاش‌هایش در آشپزخانه برای تهیه این غذاها را در قالب مجموعه خاطرات محبوبی به نام «جولی و جولیا» در یک وبلاگ مستند می‌کرد.

مطالب وبلاگ «پاول» در سال ۲۰۰۵ در قالب کتاب پرفروشی به نام «جولی و جولیا: ۳۶۵ روز، ۵۲۴ دستورالعمل، یک آشپزخانه کوچک آپارتمانی» روانه بازار شد.

 نویسنده «جولی و جولیا» درگذشت
صحنه‌ای از فیلم سینمایی «جولی و جولیا»

در سال ۲۰۰۹، با اقتباس از این خاطرات، فیلمی با عنوان «جولی و جولیا» با نقش‌آفرینی «مریل استریپ» در نقش «جولیا» و «امی آدامز» در نقش «جولیا چایلد» ساخته شد. این آخرین فیلمی بود که به نویسندگی و کارگردانی «نورا افرون» ساخته شد. این کارگردان در سال ۲۰۱۲ درگذشت.

در سال ۲۰۰۹، «پاول» دومین کتابش را منتشر کرد و در آن به بررسی ارتباط او و همسرش پرداخت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا