جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

نکاتی ضروری درباره بازار رمزارزها در روزهای آینده

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با بیان اینکه شاخص ترس و طمع در ابتدای سال ۲۰۲۲ در وضعیت ترس شدید قرار دارد، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران حتی نسبت به نوسان‌های کوچک نیز حساس هستند و سریع واکنش نشان می‌دهند.

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتالی با بیان اینکه بین تحرکات قیمتی بیت‌کوین و شرایط فاندامنتال بیت‌کوین اختلاف بسیاری افتاده است، گفت: با وجود این، قیمت بیت‌کوین ثابت مانده اما شاخص‌های فاندامنتال بیت‌کوین وضعیت بسیار خوبی دارند.

احسان عاشوری با طرح این سوال که در این شرایط ثابت بازار رمزارزها، سوال اصلی این است که آیا بیت‌کوین جذابیتش را برای سرمایه‌گذاران عادی از دست داده است؟ گفت: نکته‌ی دیگری که نباید نادیده گرفته شود این است که بین تحرکات قیمتی بیت‌کوین و شرایط فاندامنتال بیت‌کوین اختلاف بسیاری افتاده، از طرفی قیمت بیت‌کوین ثابت مانده اما شاخص‌های فاندامنتال بیت‌کوین وضعیت بسیار خوبی دارند. به هر ترتیب همه چیز که فعلا آرام است و رمزارزها چیزی برای غافلگیر کردن ندارند.

بازار سهام آمریکا احتمالا در شش ماه آینده روند صعودی خواهد داشت

وی با اشاره به اولین نکته ضروری که باید در روزهای آینده زیر نظر داشت، افزود: سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره می‌تواند موجب یک آشوب نسبی در ماه‌های پیش رو شود. فدرال رزرو آمریکا برای امسال دو افزایش نرخ بهره را برنامه‌ریزی کرده است و توانایی بازارهای مالی در جذب این سرمایه، می‌تواند یک آزمون کلیدی برای عملکرد آنها باشد. به احتمال زیاد بیت‌کوین در این دوره نوسان‌های زیادی خواهد داشت، که این مسئله هم می‌تواند به دلیل نوسانات بازار سهام باشد و هم به دلیل اصلاحات فدرال رزرو آمریکا.

سطوح مقاومتی و حمایتی بیت‌کوین

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتالی، ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به سطوح مقاومتی و حمایتی بیت‌کوین بیندازیم، باید بگوییم که سطح ۴۸ هزار دلار، تقریبا یک دیوار نازک محسوب می‌شود. صعود به بالاتر از مقاومت ۴۸ هزار دلاری می‌تواند شروع یک افزایش قیمت جدید برای بیت‌کوین باشد. مقاومت مهم بعدی بیت کوین در نزدیکی ۴۸٫۵۰۰ دلاری قرار دارد و در صورت عبور از آن قیمت بیت‌کوین می‌تواند در کوتاه مدت به ۵۰ هزار دلار برسد. در سمت مقابل، در صورتی که قیمت بیت‌کوین از مقاومت ۴۸ هزار دلاری عبور نکند، احتمالاً به سطح حمایتی ۴۶٫۴۰۰ دلاری خواهد رسید. اولین سطح حمایتی اصلی بیت‌کوین نیز در نزدیکی ۴۶٫۱۰۰ دلار قرار دارد.

روند قیمت پایداری شروع شده است

عاشوری با بیان اینکه معیارهای آنچین (درون شبکه‌ای) بیت‌کوین از یک روند قیمتی پایدار خبر می‌دهند، گفت: در حال حاضر شاخص SOPR (که نشان‌دهنده سود خروجی مصرف‌شده است) به زیر یک رسیده است. این یعنی کسانی که در حال فروش بیت‌کوین‌هایشان در ضرر بوده‌اند، کاهش یافته‌اند. معمولا وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، روند قیمت پایداری شروع می‌شود. سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز همچنان در نفروختن بیت‌کوین‌های خود ثابت‌قدم هستند.

ماینرهای بیت‌کوین تمایلی به فروش ندارند

وی با بیان اینکه معیارهای فاندامنتال هیچ‌وقت به این اندازه خوب نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار امیدوارکننده این است که با وجود بازگشت قیمت بیت‌کوین از ۶۹ هزار دلار، ماینرهای بیت‌کوین تمایلی به فروش ندارند و درحال انباشت هستند. در عین حال نرخ هش شبکه بیت‌کوین در بالاترین میزان خود قرار دارد. این موضوع آخرین بار در ماه مارس و آپریل سال گذشته، قبل از ممنوعیت‌های کشور چینی علیه رمزارزها، که موجب ریزش قیمتی شد، اتفاق افتاده بود.

این بار «ترس شدید» چقدر باقی خواهد بود؟

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با بیان اینکه شاخص ترس و طمع در ابتدای سال ۲۰۲۲ در وضعیت ترس شدید قرار دارد، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران حتی نسبت به نوسان‌های کوچک نیز حساس هستند و سریع واکنش نشان می‌دهند. البته میزان این شاخص نسبت به هفته گذشته هشت واحد افزایش یافته است. از نگاه تاریخی تاکنون سابقه نداشته است که شاخص ترس و طمع به مدت طولانی در این محدوده باقی بماند. حالا نیز احتمالا وضعیت ترس فقط در یک دوره ۳۰ روزه محدود شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا