دسته‌بندی نشده

نگهداری و افزایش طول عمر گلهای شاخه بریده

رعایت نکاتی اصولی و کاربردی میتواند شما را در نگهداری و افزایش طول عمر گلهای شاخه بریده کمک کند. روش هایی که گل فروش ها برای نگهداری از گلهای شاخه بریده استفاده میکنند.

افزایش عمر گلهای شاخه بریده با چند روش مناسب

شاید پیش آمده باشد که به مناسبت‌های مختلف، دسته گلی را دریافت کرده‌اید و آن را در آب گذاشته و چند روزی نگه داشته‌اید. گل‌ها، اندام‌های زایشی گیاه هستند و به نوعی به انتهای مرحله رشدی خود رسیده‌اند و به مواد غذایی زیادی برای رشد بیشتر نیاز ندارند. مواد غذایی لازم فقط برای حفظ و بقای گل مورد نیاز است که به طور تقریبی از آنچه توسط برگ‌های همراه گل تولید می‌شود، قابل تأمین است.

گلهای شاخه بریده

شاخه گل

سریع عمل کنید

بهتر است بلافاصله پس از خرید گل، گل‌ها را از داخل بسته‌بندی، کاغذ، روبان و سیمی که به دور آن پیچیده شده است، خارج کنید. سپس ساقه‌های گل را به اندازه‌ی کوتاهی که نیاز است، برش داده و گل شاخه‌بریده را در آب قرار دهید. بهتر است به گل‌ها مهلت پژمرده شدن ندهید و از ابتدا با دقت و توجه کامل به آن‌ها رفتار کنید.

ساقه ها را اریب برش دهید

با هر بار تعویض آب گلدان، ساقه گل شاخه بریده را با یک چاقوی تیز و تمیز بریده و به شکلی مورب برش دهید. در صورتی که ساقه گل شاخه بریده چوبی است، می توانید از برش های عمودی در انتهای ساقه استفاده کنید تا مقدار بیشتری از آب از طریق آوندها به بالای ساقه ها و گل های اصلی برسد. بهتر است از یک قیچی با تیغه های تیز برای این کار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. به این توجه کنید که هدف این برش دادن، فراهم کردن شرایط بهتری برای جذب آب و مواد مغذی توسط گل ها و افزایش عمر آن‌هاست.

بریدن گل

بیش از حد به گلها آب ندهید

برای گیاهان خود از میزان کمی آب استفاده کنید، به صورتی که عمق آب در گلدان کم باشد تا ساقه های نرم آنها دچار گندیدگی و خرابی نشوند. با این حال، ساقه های چوبی می توانند بیشترین میزان آب را جذب کنند، به همین دلیل ممکن است بخواهید در زمان کار با آنها بیشترین میزان آب را به آنها بدهید. در کل، باید به محتویات آب در گلدان توجه کنید و میزان آب دادن را به طور منظم کنترل کنید

گل های اضافی را حذف کنید

برای جلوگیری از تیره شدن آب یا له و نرم شدن ساقه‌ها، مطمئن شوید هیچ گل و گلبرگی در آب غوطه ور نشده باشد. وجود یک یا چند گل در آب گلدان، عامل اصلی پژمرده شدن سریعتر گل‌های شاخه‌بریده است. بنابراین، هر قسمت از ساقه و شاخه که درون آب قرار می‌گیرد، باید بدون حضور گل، گلبرگ و جوانه برگ باشد.

گل ها را دور از میوه ها نگهداری کنید

به خاطر داشته باشید که گل و میوه با هم سازگار نیستند. برای افزایش عمر گل شاخه بریده، از قرار دادن آن در نزدیکی سبد میوه هایی مانند سیب و گلابی خودداری کنید. این میوه ها گاز اتیلن را به محیط اطراف خود انتشار می دهند که می تواند باعث پژمردگی زودرس گل شاخه بریده شود.

گلها را دور از آفتاب و گرما نگاه دارید

برای حفظ زندگی گل شاخه بریده، بهتر است آن را در معرض نور آفتاب پنجره قرار ندهید زیرا باعث سریع شکفتن و کوتاه شدن عمر آن می‌شود. برای شرایط بهینه گلدهی، گل شاخه بریده را از نور مستقیم آفتاب، شوفاژ و رادیاتور و هر منبع گرمایشی دیگر به دور نگه دارید.

نگهداری شاخه گل

کیسه بساک را حذف کنید

حذف کیسه بساک البته که به عنوان پرچم شناخته می شود، از روش های مهم برای افزایش عمر گل شاخه بریده است. بسیاری از گل های شاخه بریده دارای این پرچم هستند که شامل دانه های گرده ای است که به شکل کیسه بساک در بالای آن قرار دارد. پس از شکفتگی گل، این کیسه بساک را حذف کنید تا پژمردگی زودتر گلها را جلوگیری کنید. در واقع، این کیسه بساک باعث تولید گاز اتیلن می شود که باعث پیری زودتر گلها می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
نمناک
دکمه بازگشت به بالا