جدیدترین و آخرین اخبار داغ فرهنگ و هنر

نیم‌میلیارد سهم فروش اکران نوروزی سینماها

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نمایش دو هفته‌ای سینماها تحت عنوان اکران نوروز چند وقتی است طرفدار پر و پا قرصی دارد اما برای دومین سال پیاپی زور کرونا به هنر هفتم چربید و سینماها همچنان فروش کج‌دار و مریزی را با حضور ویروس کرونا تجربه کردند.

اکران نوروز امسال البته بر خلاف سال گذشته که کلا سینماها تعطیل بود رونق نصف و نیمه ای داشت و نمایش همزمان ۵ فیلم جدید بعد از مدت‌ها رنگ پرده نقره‌ای را تازه کرد تا برای سینمارو کور سوی امیدی باشد.

امسال البته شهرهایی که در دسته بندی کرونا به رنگ نارنجی درآمده بودند وقفه‌ای سه روزه را در اکران نوروز تجربه کردند که در نهایت با موافقت ستاد مقابله با کرونا سینما از دسته‌بندی مشاغل گروه سه به دو جابجا شد به این مضمون که از این به بعد سینماهای شهرهای در وضعیت نارنجی هم امکان فعالیت دارند.

اما در میان ۵ فیلم تازه اکران هم بر خلاف انتظار، فیلم سینمایی هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی بیشترین و فیلم پرحاشیه لاله به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد کمترین فروش را داشته‌اند.

هفته‌ای یک بار  آدم باش فیلمی که کاملا در سکوت خبری ساخته شده بود؛ در اکران اقبال خوبی داشت و با داشتن ۱۸۱ سالن و ۷۶۶۶ نفر بیننده، ۱۰۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان فروش داشته است.

در این فیلم هنرمندانی چون پژمان جمشیدی، رعنا آزادی ور، پژمان بازغی، ساغر قناعت، علی استادی، شیرین یزدان بخش و هوشنگ رادی‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

خورشید تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی که در جشنواره ونیز نیز مورد استقبال قرار گرفت و در میان ۱۵ فیلم نهایی اسکار هم قرارداشت با ۱۴۹ سالن و ۶۲۶۳ نفر بیننده، بیش از ۱۰۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان فروخت تا در رده دوم پرفروش های اکران نوروز قرار گیرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

هنرمندانی چون طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح الله زمانی و علی نصیریان در خورشید ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر فیلم کمدی اکران نوروزی یعنی تکخال به کارگردانی مجید مافی نیز با ۱۴۳ سالن توانسته ۵۶۱۵ تماشاگر را با فروش ۱۰۰ میلیون و  ۲۲۰ هزار تومان ثبت کند.

فیلم سینمایی تکخال به تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش با بازی پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلیخانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی زاده ساخته شده است.

فیلم خون شد آخرین ساخته مسعود کیمیایی نیز دیگر فیلم اکران نوروز بود که در جایگاه سوم پرفروش ها قرار گرفت. این فیلم که در ۱۱۳ سالن اکران می‌شود، تاکنون ۱۶۵۰ نفر تماشاگر داشته و  در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون تومان فروخته است.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس زاده بازیگران فیلم سینمایی خون شد هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان خون شد به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند.

اما پنجمین فیلم اکران نوروزی لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد است که با ۶۸ سالن و حدود ۴۹۰ نفر مخاطب ۱۱ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان فروش داشته است.

لاله با بازی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، لیلا اوتادی، سارا امیری، ماه چهره خلیلی، ژوبین رهبر، آزیتا حاجیان، بهرام حیدری، نادر طالب زاده، ایرج نوذری، محمد صادقی، سام قریبیان، محمد متوسلانی، الیزابت امینی، پیام اینالویی، رضا مهرابی زاده، سنان توزکو، نیکولاس گولک، ایلیا کیوان درباره زندگی واقعی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا