جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان نیروهای مسلح

[ad_1]
61702257

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ضمن تشریح روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی در چندماه اخیر، هزینه درمان در بخش بستری، سرپایی و دارویی کرونا در مراکز درمانی دولتی، خصوصی و نظامی را اعلام کرد.

دکتر امیر نوروزی در گفت وگو با ایسنا، مروری بر روند شکل گیری و فعالیت سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح (ساخَد) داشت و در این باره اظهار کرد: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح از سال ۵۴ تحت عنوان سازمان تامین خدمات درمانی کارکنان ارتش تشکیل شد که در دوران مختلف تغییراتی داشت و در نهایت ماموریت اصلی اش خرید خدمت برای کارکنان و عائله نیروهای مسلح بوده است.

وی افزود: به مرور دامنه گیرندگان خدمت، توسعه یافته است و از سال ۸۹ پوشش سربازان را هم به طور کامل انجام می دهیم. سال ۹۳ پوشش خدمات جانبازان هم به فهرست ماموریت های سازمان افزوده شد.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح  با بیان اینکه خدمات در صندوق های مختلفی انجام می شود گفت: پنج گروه هدف یا به عبارتی پنج صندوق داریم؛ صندوق بیمه پایه یا بیمه اولیه که مانند تامین اجتماعی و بیمه سلامت مسئولیت ارائه خدمات اولیه را برعهده دارد. صندوق مکمل، صندوق حمایتی، صندوق جانبازان و صندوق گروه سربازان وظیفه که بیمه پایه و مکمل را برای آنها ارائه می دهد.

نوروزی ادامه داد: این گستردگی و تنوع گیرندگان خدمت ما را به عنوان یکی از سه سازمان بیمه گر اصلی در سطح کشور مطرح کرده و موجب شده تا پیوسته پویایی سازمان را حفظ کرده و بتوانیم خدمت گذار خوبی برای جامعه هدف باشیم.

وی با اشاره به اهداف راهبردی سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: طبق فرمایش رهبری هدف راهبردی ما همانند سایر بیمه ها این است که اگر کسی در خانواده ای بیمار شد بیش از رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد. سعی می کنیم بتوانیم برای جامعه هدف یک اطمینان و آرامش خاطر را رقم بزنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح  در ادامه اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا را تشریح و اظهار کرد: به مراکز درمانی طرف قرارداد اعلام کردیم تمامی بسته های خدمتی که ستادملی کرونا تعریف می کند و در پروتکل هایی که مورد تایید کمیته علمی ستاد آمده است را پوشش بیمه ای می دهیم و مبلغی از بیمه شده از این بابت دریافت نمی شود.

نوروزی افزود: به بیمه شده نیز اعلام کردیم که اگر برای درمان کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند لازم نیست هزینه ای از جیب بپردازند و صفر تا صد هزینه های بستری را تقبل می کنیم. برای بیمار کرونایی فرانشیز در مراکز درمانی دولتی و نظامی و دانشگاهی رایگان و در بخش خصوصی هم ۲۵ درصد است.

وی درباره هزینه درمان در بخش سرپایی گفت: در بخش سرپایی نیز فرانشیز در بیمارستان های دولتی و نیروهای مسلح ۱۰ درصد و در بخش خصوصی حداکثر تا ۳۰ درصد است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح  در پاسخ به اینکه اگر دارویی از بیرون بیمارستان به صورت آزاد تهیه شود، بیمه آن را تقبل می کند؟ گفت: متاسفانه اتفاق بدی که می افتد این است که یکسری داروها بر اساس پروتکل های کشوری مجوز ورود به کشور و مصرف ندارند و ما به عنوان سازمان بیمه گر پایه که تابع ضوابط دبیرخانه شورای عالی بیمه هستیم نمی توانیم داروهایی که خارج از فارماکوپه کشوری باشد را تحت پوشش ببریم.

نوروزی درباره تست های در منزل کرونا گفت: اینها روش های غیرعلمی و غیرتایید شده کمیته علمی ستادکرونا هستند و تحت پوشش هیج سازمان بیمه ای قرار ندارند. البته ممکن است برخی جزو بیماران صعب العلاج و زمین گیر باشند که خدمات مراقبت در منزل را از سال گذشته دریافت می کنند. اگر این افراد خدمات مرتبط با درمان کرونا را در منزل دریافت کنند با فرانشیز صفر تحت پوشش قرار می گیرند. ولی برای افراد عادی که نیازی به این کار ندارند طبیعتا پوششی نخواهیم داد.

وی درباره اختصاص منابعی از محل صندوق توسعه ملی برای درمان کرونا اظهار کرد: مجوزی از سوی مقم معظم رهبری دریافت شد که یک میلیارد یورو از این صندوق در اختیار وزارت بهداشت برای درمان کرونا قرار بگیرد که ما هم مانند تامین اجتماعی تا کنون بودجه ای از این محل دریافت نکردیم که مطالبه ما نیز هست و چندین مرتبه پیگیری کرده ایم که سهمی از این منابع را دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح  درباره وضعیت پذیرش در بیمارستان های نظامی گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر تخت های اشغال شده و ماندن بیماران پشت درهای بسته بیمارستان ها نداشته ایم. بیمارستان های نیروهای مسلح علاوه بر ارائه خدمت به بیمه شدگان خودمان، حداقل ۲۰ درصد از سایر بیماران کرونایی را نیز تحت پوشش قرار داده اند. به عبارت دیگر ۲۰ درصد کل کرونایی ها در بیمارستان های ما تحت مداوا قرار گرفته اند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا