جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن اعلام شد!

با توجه به افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، متقاضیان دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن باید ۱۳۴ میلیون تومان برای دریافت این وام هزینه کنند.

در معاملات امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه بازار سرمایه قیمت هر برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در چند نماد زیرمجموعه تسه رشد اندک و در چند نماد نیز کاهش قیمت داشت.

به طور کلی در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، متوسط قیمت هر برگه تسهیلات مسکن در دامنه ۱۳۸ تا ۱۴۲ هزار تومانی برآورد می‌شود؛ ارزان‌ترین معامله امروز اوراق تسهیلات مسکن ۱۳۴ هزار تومان برای هر برگه و گران‌ترین معامله نیز به برگه ۱۴۷ هزار تومانی اختصاص دارد.

با احتساب میانگین نرخ خرید هر برگه حق تقدم تسهیلات مسکن ۱۴۰ هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن زوجین تهرانی با سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید همراه با ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد شد؛ گفتنی است هر برگه تسهیلات مسکن حاوی ۵۰۰ هزار تومان وام است.

اقساط ماهانه ۸.۶ میلیون تومانی تنها برای ۳۳۶ میلیون تومان

به عبارت دیگر، در حالی که وام گیرنده ماهانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله اقساط این تسهیلات را پرداخت می‌کند، اما بیش از یک میلیارد تومان به بانک پس می‌دهد، تنها می‌تواند از ۳۴۶ میلیون تومان این تسهیلات بهره مند شود.

اندازه یک وام جعاله برای دریافت وام خرید مسکن مجردی باید هزینه کرد

همچنین برای دریافت وام مسکن فردی تهران تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن، متقاضیان می‌بایست ۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق با احتساب هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، هزینه کنند.

در نهایت هم تنها ۲۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای متقاضی باقی می‌ماند که با آن می‌توان ۵ متر از یک مسکن با متوسط قیمت هر متر ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

با وام ۴۸۰ میلیونی می‌توان ۱۲ متر خانه در تهران خرید

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان است که زوجین با وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی می‌توانند ۱۲ متر از یک واحد مسکونی را خریداری کنند؛ وام مذکور (۴۸۰ میلیون تومانی) تنها کفاف هزینه خرید ۲۴ درصد از یک واحد مسکونی ۵۰ متری و ۲ میلیارد تومانی در تهران را می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا