جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

هزینه های درمان زوجین نابارور از برنامه های مورد توجه ومهم بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت : تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمان زوجین نابارور از برنامه های مورد توجه ومهم بیمه سلامت است.

سید دارا سیدعباسی: انور اسماعیلی صبح امروز به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری با رسانه های استان کردستان اظهار داشت: در راستای جوانی جمعیت و ابلاغ دستورالعمل از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از اواخر سال گذشته در استان فراهم شد.

وی افزود: در استان کردستان یک مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی برای درمان و معالجه زوج‌های نابارور وجود دارد که کافی نیست و بسیاری از زوج‌های نابارور برای پیگیری مشکل خود به خارج از استان مراجعه می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: مراجعه به استان‌های دیگرعلاوه بر اینکه مشکلاتی از جمله هزینه‌های اضافی، دوری راه و غیره را برای زوج ها به وجود می آورد به ضرر استان نیز بوده و باعث می شود اعتبارات به سایر استان‌ها تزریق شود.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از زوج‌های نابارور از ابتدای بهمن 1400 آغاز شده و تاکنون 21 میلیارد ریال در این راستا  هزینه شده است، گفت: ماهانه حدود 50 پرونده ناباروری در 2 مرکز موجود در استان هزینه می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: تعداد مراکز ناباروری استان در مقایسه با سایر استان‌ها کم است و دلیل آن هم نبود زیرساخت‌ها است و ما حداقل باید سه مرکز داشته باشیم که قرار است در شهرهای سقز و مریوان هم در بخش دولتی مراکز ناباروری سرپایی دایر شود.

وی در ادامه به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ماهانه 160 هزار نسخه سرپایی الکترونیکی در استان صادر می‌شود و در حوزه بستری نیز ماهانه 13 هزار پرونده الکترونک بستری با ما مبادله خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان به مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: به هراندازه که در زمینه ارائه خدمات سلامت به صورت مجازی پیبش برویم مشکلات مردم کاهش می یابد و دسترسی مردم به خدمات آسان تر خواهد بود، ضمن اینکه مطالبات نیز به موقع پرداخت می شود.

وی در ادامه به اجرای طرح دارویار و تاثیر آن بر افزایش بار مراجعات مردم اشاره کرد و اظهار داشت: تا قبل از اجرای طرح دارویار ماهانه 120 میلیارد ریال در حوزه سرپایی هزینه می شد که با اجرای طرح این رقم به 200 میلیارد ریال رسیده است.

اسماعیلی افزود: همچنین بعد از اجرای طرح دارویار در حوزه بستری نیز بیش از 300 میلیارد ریال هزینه پرداخت می شود، ضمن اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری هفت هزار میلیارد ریال در هر دو حوزه هزینه پرداخت شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا