جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدارهواشناسی ؛ رگبار و وزش باد شدید در ۷ استان کشور

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در هفت استان خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک زمان یک‌شنبه (۱۴ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان، دوشنبه (۱۵ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان، شرق مرکزی و سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبروها را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا