جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

هشدار بانک مرکزی به صرافان!

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف در انتظار صرافی‌هایی که از ارایه خدمات ارز اربعین امتناع کنند.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه سنا اعلام کرد: جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف در انتظار صرافی‌هایی که از ارایه خدمات  ارز اربعین امتناع کنند.

بانک همچنین از تشدید نظارت میدانی بازرسان بانک مرکزی به منظور تسهیل عرضه ارز اربعین خبر داده است.

در اطلاعیه بانک مرکزی خطاب به صرافان مجاز سراسر کشور آمده است: هر گونه امتناع از ارائه خدمات ارز اربعین و در اولویت قراردادن سایر خدمات توسط صرافی‌ها در ایام عزیمت زوار حسینی (ع) به عتبات عالیات و همچنین مشروط کردن ارائه این خدمات به شروطی خارج از موارد ابلاغی بانک مرکزی، باشدیدترین برخوردهای نظارتی از جمله جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف مواجه خواهد شد.

بازرسان این بانک به صورت محسوس و نامحسوس عملکرد کلیه صرافی‌ها در خصوص ارائه خدمات ارز اربعین را رصد نموده و در صورت مشاهده تخلف اقدامات نظارتی لازم در برخورد با متخلفین انجام خواهد شد.

گفتنی است، زائران اربعین می‌توانند برای تأمین ارز مورد نیاز خود علاوه بر صرافی های مجاز و شعب ارزی و منتخب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت و ملت به شعب ارزی بانک‌های کشاورزی،رفاه، مسکن، کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، پست بانک، سینا، توسعه تعاون، خاورمیانه، شهر، دی و گردشگری مراجعه کنند.

زائرین امام حسین(ع) که در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند به‌تدریج، به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل، مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک‌صد دلار یا یک‌صد و پنجاه هزار دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران خریداری نمایند.

هنگام خرید ارز بایستی خود زائر، شخصاً حضور داشته باشد و ارز اربعین به هیچ فرد دیگر به‌عنوان نماینده زائر فروخته نمی‌شود.

متقاضی خرید ارز باید به‌هنگام مراجعه به یکی از عاملان فروش ارز اربعین، سه مدرک متعلق به خود یعنی؛ اصل کارت ملی، کارت بانکی و شماره تلفن همراه (هر سه الزاماً به نام خود شخص زائر) را همراه داشته باشد. پس از تأیید صحت و انطباق مدارک سه‌گانه متقاضی از سوی مسئول فروش؛ ارز اربعین به متقاضی فروخته می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا