جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار : شناسایی ۴ بیمار مبتلا به “مالاریا” در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی موارد بیماری مالاریای وارد شده به استان خبر داد. موارد بیماری مالاریای وارد شده به استان خوزستان که چهار نفر بودند و از استان‌های دیگر به خوزستان آمده بودند، به سرعت شناسایی شده و به موقع تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی موارد بیماری مالاریای وارد شده به استان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هوشیاری حافظان سلامت، موارد بیماری مالاریای وارد شده به استان خوزستان که چهار نفر بودند و از استان‌های دیگر به خوزستان آمده بودند، به سرعت شناسایی شده و به موقع تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا، یکی از مهمترین اقدامات در روند کنترل و ممانعت از گسترش بیماری‌های واگیر است که با حساسیت و دقت بالای همکاران در نظام سلامت استان خوزستان این کار به خوبی انجام شده و بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته‌اند و تمام اقدامات لازم بر اساس دستورالعمل‌ ملی انجام شده است.

بختیاری‌نیا گفت: مبارزه با مالاریا یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور است که به طور مستمر و همه ساله اجرا می‌شود. بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون استان خوزستان، تقویت و تشدید بیماریابی در کلیه شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره‌شناسی و کنترل ناقلین در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است. خوشبختانه تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان خوزستان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده بودند.

وی توصیه کرد: بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلا به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند. در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز، سریعاً به نزدیکترین واحد بهداشتی مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا