جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار قرمز برای 7 استان صادر شد

در پی بارش های روز گذشته، استان‌های آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان دچار بارش آبگرفتگی و سیلاب شدند.

در پی بارش های روز گذشته، استان‌های آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان دچار بارش آبگرفتگی و سیلاب شدند.

با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، امدادگران هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، ‌‌بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد ‌در استان‎های کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان و دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

امدادرسانی 15 تیم عملیاتی در ایلام

بر اثر شدت بارندگی از روز گذشته، شهرستان‌های ایلام، ایوان، چرداول و ملکشاهی دچار سیلاب شده و امدادگران هلال‌احمر در این مناطق در آماده باش کامل بودند.

با اعلام گزارش آبگرفتگی، 15 تیم سیلاب به محل اعزام و ضمن امدادرسانی به ١۵٨ حادثه‌دیده، گل و لای ١۶ باب منزل مسکونی را هم تخلیه کردند. امدادگران همچنین ۶ دستگاه چادر امدادی، 163 تخته پتو، 59 تخته موکت، 120 کیلوگرم نایلون و 10 شعله والور بین حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

بارش برف در کوهرنگ

بر اثر شدت بارندگی در سطح استان چهارمحال و بختیاری و بارش برف در شهرستان کوهرنگ، وضعیت نارنجی اعلام و شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

تاز‌ه‌ترین اخبار از بارش‌های سیل‌آسا در لرستان

با شدت بارندگی‌ها در سطح استان و آبگرفتگی در شهرستان پلدختر، تیم‌های امدادی در آمادگی کامل هستند و یک تیم سیلاب به همراه یک خودرو عملیاتی و 2 لجن کش برای تخلیه گل و لای از ٢ باب منزل اعزام شدند. در این حادثه به 8 نفر امدادرسانی شده است.

‌هشدار هواشناسی، ظهر 28 آبان وضعیت قرمز را در حالی برای جنوب لرستان صادر کرد که راه‌ها و پل‌های تخریب‌شدۀ سیل 1398 در پلدختر هنوز موقت است و اعتباری برای بازسازی کامل پل‌ها و راه‌های تخریب‌شده اختصاص نیافته‌است.

بارش‌های سیل‌آسا در روز گذشته محور 39 روستای معمولان را در همان ساعات آغازین مسدود کرد و راه ارتباطی 1100 نفر نیز قطع شد و علاوه‌بر آن سرنشینان هفت خودرو نیز در سیل گرفتار شدند.

بارش‌های پلدختر در 29 آبان با ورود سامانۀ بارشی جدید به لرستان شدت بیشتری گرفت، به‌طوری‌که 97 میلی‌متر بارندگی در منطقه پاعلم به ثبت رسیده‌است و 57 میلی‌متر بارندگی نیز در این شهرستان ثبت شد.

محمد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در معمولان اظهار داشت: راه ارتباطی افرینه به میان‌کوه شرقی در روستای درآغل بگیر لطیف به‌دلیل حجم بالای بارش‌ها و‌ طغیان آبراهه‌ها در روز گذشته مسدود شد و راه ارتباطی 38 روستای این منطقه را قطع کرد.

وی با اشاره به حضور میدانی در روستاهای مسدودشده معمولان و هماهنگی با مدیرکل هلال‌احمر برای رهاسازی هفت خودروی گرفتار در سیل، افزود: سرنشینان این خودروها به مکان امن منتقل شدند.

سرپرست فرمانداری معمولان عنوان کرد: نیروهای راهداری با ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری در نقطه اصلی وقوع سیل در این شهرستان مستقر شدند تا در صورت فروکش‌کردن رودخانه در زمان کوتاهی نسبت به ترمیم جاده اقدام کنند.

وی بیان کرد: راه ارتباطی 38 روستای معمولان در شامگاه امشب با تلاش جهادی نیروهای راهداری با بازگشایی محور چولهول بازگشایی و ارتباط این روستاها هم‌اکنون برقرار شده‌است.

ناظری با اشاره به مسدودشدن راه ارتباطی روستای تودار شاکرمی با 35خانوار، گفت: پل این منطقه در حال احداث است و راه ارتباطی روستای شاکرمی با بالاآمدن دبی رودخانه مسدود شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ابراز کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری به روستای تودار شاکرمی اعزام شدند و پل این منطقۀ در حال ساخت، بهسازی شد و تردد اهالی نیز برقرار شد.

آبگرفتگی معابر در اهواز

بر اثر بارندگی شدید در سطح استان خوزستان، شهرستان‌های اهواز، بهبهان و ماهشهر دچار آبگرفتگی معابر شده و تیم‌های امدادی در تمام شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند.همچنین 6 تیم عملیاتی امدادی مناطق آبگرفته در اهواز در محله‌های (کیانپارس، رسالت، سپیدار، شهرک دانشگاه، باغ شیخ را ارزیابی کردند.

بارندگی شدید در 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد

بارندگی شدید در سطح شهرهای یاسوج، باشت، گچساران و دهدشت ادامه دارد و تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی هستند.

آماده‌باش هلال‌احمر در بوشهر

سطح شهرهای گناوه، دیلم، دیر و بوشهر، شاهد بارندگی شدید است و هلال‌احمر در شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمده است.

کورش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه بارش باران در 24 ساعت گذشته مشکلاتی در استان ایجاد نکرد اظهار داشت: در برخی از نقاط شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که با تلاش نیروهای امدادی برطرف شد.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه زیرساخت‌های مختلف از جمله آب، برق، خطوط مخابراتی و محورهای مواصلاتی مشکلی وجود ندارد گفت: سامانه بارشی اکنون در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان فعال است و تاکنون بارش باران مطلوبی ثبت شده است.

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به  ثبت بارش باران بر اساس آمار ایستگاه‌های هواشناسی استان تا صبح امروز گفت: تا صبح امروز بیشترین میزان بارش باران استان بوشهر در شهرستان دیلم به 74 میلیمتر ثبت شده و پس از آن شهرستان دیر با 71 میلیمتر بوده است.

دهقان به بارش باران در دیگر نقاط استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: آمار ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته در کنگان 66 میلیمتر، جم 57.2، گناوه 49.5، دشتستان 40، بوشهر 32.5 و دیگر شهرها زیر 27 میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون آسمان استان بوشهر نیمه ابری است گفت: بر اساس اعلام پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی امروز از نواحی شمالی استان بوشهر خارج می‌شود و عمده فعالیت آن در مناطق مرکزی و جنوبی است.

اعزام یک تیم عملیاتی به روستای حسن‌آباد در استان فارس

بارش‌ها به صورت پراکنده در سطح استان فارس ادامه دارد و هلال‌احمر استان ضمن آماده باش کامل، یک تیم عملیاتی سیلاب به همراه یک خودرو برای ارزیابی و امدادرسانی احتمالی در آبگرفتگی به شعبه بختگان، روستای حسن آباد اعزام کرده است.

شرکت 58 تیم امدادی در عملیات سیل و آب‌گرفتگی

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی، برف و کولاک و طوفان از 29 تا 30 آبان، به تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: در این مدت زمان 12 استان، شامل 34 شهرستان، 48 منطقه (14 شهر، 21 روستا، 8 منطقه عشایری و 5 محور) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.امدادگران‌ و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 524 نفر امدادرسانی و 42 را اسکان اضطراری دادند.

وی با بیان این که گل‌ولای 44 واحد مسکونی با کمک دستگاه‌های پمپ آب تخلیه شده است، ادامه داد: 58 تیم امدادی، شامل 260 نفر در این عملیات شرکت کردند. 315 تخته پتو، 613 کیلوگرم نایلون، 17 تخته موکت، 43 شعله والور، 272 قوطی کنسروجات، 540 کیلوگرم برنج، 18 بسته غذایی و 9 دستگاه چادر امدادی‌ بین افراد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.

لازم به ذکر است، امدادرسانی در استان‎های متاثر از سیل و آب‎گرفتگی ادامه دارد.گفتنی است، با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، امدادگران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا