جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار پلیس به دانش آموزان درباره این پیامک

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پیامک ۳۲ گیگ اینترنت دانش‌آموز یک اقدام جعلی با اهداف کلاهبردارانه و مجرمانه است، گفت: لازم است که شهروندان به این پیامک و همچنین دیگر پیامک‌ها مشابه اعتنا نکنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به ترفند جدید کلاهبرداران سایبری با موضوع اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان هشدار داد و از خانواده‌ها خواست که به چنین پیام‌هایی توجه نکنند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به پیامکی که در روزهای اخیر برای برخی از شهروندان ارسال شده است، گفت: اخیرا پیامکی برای برخی از شهروندان ارسال شده که بر اساس متن آن نقل قولی کذب به وزارت آموزش و پرورش نسبت داده شده است. در این پیامک چنین ادعایی شده که با تصمیم وزارت آموزش و پرورش به هریک از کاربران نرم افزار شاد ۳۲ گیگ اینترنت تنها در ازای پرداخت دو هزار تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین در ادامه این پیامک نیز برای ترغیب بیشتر افراد به خرید این بسته گفته شد که حجم اینترنت اختصاص یافته قابل استفاده برای نرم افزارهای دیگر مانند تلگرام، واتس اپ و … نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در انتهای این پیامک نیز یک لینک درج شده است، گفت: ورود به این لینک کاربران را به یک صفحه پرداخت جعلی هدایت کرده و کاربران با این تصور که تنها با پرداخت دو هزار تومان امکان بهره‌مندی از ۳۲ گیگ اینترنت را خواهند داشت، نسبت به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود برای پرداخت دو هزار تومان و بهره‌مندی از حجم اینترنت اقدام می‌کنند. این درحالی است که این سایت اطلاعات کارت بانکی افراد را کپی کرده و سودجویان سایبری نسبت به برداشت غیرمجاز مبالغ بیشتر از آن اقدام می‌کنند. ضمن اینکه بسته اینترنتی هم برای کاربران فعال نخواهد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه چنین پیامکی یک اقدام جعلی با اهداف کلاهبردارانه و مجرمانه است، گفت: لازم است که شهروندان به این پیامک و همچنین دیگر پیامک‌ها مشابه اعتنا نکرده و از لمس و وارد شدن به لینک‌هایی که در انتهای چنین پیام‌هایی در فضای پیامک یا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ارسال می‌شود، بی‌توجه باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا