جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

هند مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود

هند پس از ۲۰ ماه ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به علت شیوع کرونا، اکنون با افزایش روند واکسیناسیون گسترده سراسری در این کشور و کاهش آمار مبتلایان، اقدام به گشودن مرزها کرد.

به گزارش روزنامه « استریتس تایمز » سنگاپور، پس از توقف صدور روادید گردشگری هند در ماه مارس سال گذشته و ۲۰ ماه بسته بودن مرزهای این کشور، اکنون مجوز ورود بدون قرنطینه برای مسافرانی که به طور کامل واکسینه شدند از ۹۹ کشور جهان صادر شد.

دولت هند تنها از گردشگران می خواهد تا وضعیت سلامتی خود را ۲ هفته پیش از مسافرت و ورود به این کشور کنترل کنند. از ماه گذشته مسافران پروازهای چارتری وارد هند می شدند که امروز ( ۱۵ نوامبر ) اجازه ورود مسافران با پروازهای تجاری نیز صادر شد.

با کاهش موج مرگبار دوم ویروس کرونا در هند که در اوایل ماه مه روزانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده بود، بسیاری از شهروندان هند نیز به تدریج سفرهای خود را به مناطق توریستی از جمله جزیره ساحلی گوآ و کوهستان های شمالی از سر گرفتند.

گفتنی است که خانواده ها نیز این ماه در جشن « دیوالی » که بزرگترین جشن این کشور است، شرکت کردند و آمار مبتلایان روزانه نیز همچنان زیر ۱۵ هزار نفر باقی مانده است.

براساس داده های پویش ایمونولوژی هند، این کشور بیش از یک میلیارد دُز واکسن تزریق کرده است و نظرسنجی آنتی بادی نیز می گوید بیشتر هندی ها تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

با وجود کاهش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، نگرانی هایی درباره بازگشایی مرزها و احتمال خطر پیک های جدید وجود دارد و مقامات هند می گویند ما هنوز خطر موج سوم را به طور کامل پشت سر نگذاشته ایم.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا