جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هواشناسی استان تهران هشدار داد

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ از نفوذ سامانه بارشی و وزش باد خیلی شدید خبر داد. در اثر این مخاطره جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه ها، خطر سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی پیش بینی می‌شود. به دنبال این هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ از نفوذ سامانه بارشی و وزش باد خیلی شدید و سقوط بهمن در نقاط مستعد و شکستن درختان فرسوده خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ آورد: با نفوذ سامانه بارشی در روز شنبه (۳۰ بهمن ماه)بارش برف گاهی کولاک برف و احتمال تگرگ و در بعضی ساعات در نیمه شمالی استان بارش برف و باران و در دیگر نواحی بارش باران در سطح استان به ویژه ارتفاعات و نیمه شمالی پیش بینی می‌شود که این شرایط جوی تا صبح و در ارتفاعات شرقی تا ظهر دوشنبه( ۲ اسفند ماه) پایدار است.

در اثر این شرایط جوی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به ویژه جاده های کوهستانی و گردنه‌ها همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر باید در دستور کار قرار گیرد.

در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به نفوذ سامانه بارشی، این سازمان درباره افزایش سرعت وزش باد و وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید از دوشنبه( ۲اسفندماه) تا اوایل صبح سه شنبه(۳ اسفندماه) در سطح استان تهران بویژه نیمه جنوبی و غربی استان هشدار داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی پیش بینی می شود. به دنبال این هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک را توصیه می کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که این پدیده‌ جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا