جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هوای اهواز در شرایط خطرناک قرار دارد

هوای اهواز با شاخص ۳۸۰ امروز یکشنبه در شرایط خطرناک قرار دارد.. کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز و اراک با شاخص های ۱۵۱، ۱۲۸، ۱۷۸، ۱۰۱ و ۱۵۸ به ترتیب در شرایط ناسالم قرار دارد.

هوای اهواز با شاخص ۳۸۰ امروز یکشنبه در شرایط خطرناک قرار دارد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز و اراک امروز ( یکشنبه) با شاخص های ۱۵۱، ۱۲۸، ۱۷۸، ۱۰۱ و ۱۵۸ به ترتیب در شرایط ناسالم قرار دارد.

مطابق ماده ۳ قانون هوای پاک و ماده ۲۰ و ۲۱ آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی ها موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک، سامانه جامع پایش آلودگی هوا در سال ۱۳۹۶ با هدف اخذ و تجمیع و پردازش ، تحلیل دیتای پایش ایستگاه های هوا و ارسال برخط (آنلاین) اطلاعات به صورت کاملاً مکانیزه به تمامی ذینفعان و عموم مردم جامعه راه اندازی و در دسترس قرار گرفت.

اکنون بیش از ۲۳۰ ایستگاه پایش کیفی هوای محیط در سطح تمام استان های کشور به صورت لحظه ای و پیوسته غلظت آلاینده های هوا را طبق روش های مرجع استاندارد با دقت بالا اندازه گیری و ثبت می کنند، این سامانه از سال ۱۳۹۶ تاکنون به صورت مستمر در حال به روز رسانی و بهبود مستمر بوده است.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول ، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا