جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

واکسیناسیون روزانه کرونا در تهران تا ۳۰۰ هزار دُز قابل افزایش است

دکتر جلیل کوهپایه زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، مهمترین شرط رسیدن به این هدف را تامین واکسن مورد نیاز اعلام کرد و افزود: با افزایش ساعات کار مراکز تجمیعی و بهره گیری کامل از ظرفیت های مراکز واکسیناسیون موجود، به این هدف مهم دست خواهیم یافت.

وی، موضوع اصلی شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا را تامین واکسن مورد نیاز اعلام و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده این موضوع به نحو مطلوبی برطرف خواهد شد.

کوهپایه زاده، تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان تهران را بیش از ۱۳۰ مرکز اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۱۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می شود و رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در تهران به ۱۳۰ هزار دز نزدیک شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران تزریق شده و با تامین مناسب واکسن، این روند در چند ماه آینده شتاب مطلوبی می گیرد و می توان همه واجدین شرایط واکسینه کرد.

وی با اشاره به راه اندازی چهل و چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، عنوان کرد: با تامین مناسب واکسن، می توان ظرفیت تزریق را به بیش از ۷۰ هزار دز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران رساند تا هرچه سریع تر جمعیت تحت پوشش واکسینه شوند.

کوهپایه زاده، واکسیناسیون را شرط کافی برای پیشگیری از بیماری کرونا بیان کرد و گفت: مردم همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و آن را به هیچ وجه ساده نگیرند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم همچنان توصیه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها و حضور نیافتن در تجمعات را به شدت رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دز واکسن کرونا در کشور شامل ۱۹ میلیون ۶۲۰ هزار و ۵۹۶ دز در نوبت اول و ۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۸۴۸ دز در نوبت دوم به گروه‌های هدف جامعه تا روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه تزریق شده است.

از مجموع واکسن های تزریق شده اسپوتنیک نوبت اول ۴۵۱ هزار و ۶۲۳ دز و در نوبت دوم ۳۶۵ هزار و ۹۲۳ دز تزریق شده است.

سینوفارم در نوبت اول ۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۹۵۷ دز و در نوبت دوم هفت میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲۳ دز، بهارات در نوبت اول ۵۹ هزار و ۳۸۹ دز و در نوبت دوم ۵۴ هزار و ۲۱۸ دز، آسترازنکا در نوبت اول سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۱۷ دز و در نوبت دوم یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۵۹ دز به گروهای هدف جامعه تزریق شده است.

همچنین واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن برکت در نوبت اول ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۸۱۰ دز و در نوبت دوم ۸۱۸ هزار و ۳۲۵ دز به افراد واجد شرایط انجام شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا