جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی روحانی در سازمان ملل

[ad_1]
57908150

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی، به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا،  مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در واکنش به سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: حسن روحانی در سازمان ملل مدعی شد که ایران از صلح حمایت کرده و با افراط گرایی مبارزه می کند،  کاش این حقیقت داشت.

وی در ادامه با بیان این ادعا که ایران در واقع بیش از ۱۶ میلیارد دلار برای آن‌چه حلقه‌های نیابتی و شرکای ایران از سال ۲۰۱۲ می‌خواند، فرستاده است، مدعی شد که این پول باید به مردم ایران باز می‌گشت. 
در حالی‌که ایران همواره اعلام کرده حضور مستشاری در برخی کشورها به دعوت دولت‌های آن کشورها دارد، اورتاگوس در ادامه ادعاهایش علیه ایران مطرح کرد: اگر دوره  «سلطه و هژمونی» که روحانی از آن حرف می زند پایان یافته، چرا ایران نظامیان و نیروهای نیابتی اش را از عراق خارج نکرده و  تلاش برای سلطه بر لبنان از طریق حزب الله را پایان نمی دهد؟ 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در دفاع از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران  ادعا  کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران علیه آن چه حمایت ایران از تروریسم،  برنامه هسته‌ای  و مقامات ایران می‌خواند، است  و علیه تجارت  و کمک رسانی بشردوستانه نیست!

وی در ادامه ادعا کرد که  آمریکا حتی به ایران پیشنهاد کمک رسانی در زمینه کووید-۱۹ را داده اما ایران آن را نپذیرفت. 
انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا