جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

واکنش پلوسی به سخنرانی سالانه ترامپ خبر ساز شد

به گزارش گروه سیاسی برنا، دونالد ترامپ که هنوز سایه استیضاح را بر سر خود دارد و قرار است رای گیری آن در روز چهارشنبه به وقت محلی در محکمه سنا برگزار شود، با اطمینان از اینکه اکثریت جمهوریخواهان از او حمایت می‌کنند به کنگره آمد و در سومین سخنرانی سالانه خود، این مطلب را مطرح کرد.

وی که از نتایج رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت آیوا هم با خبر است و می‌داند جو بایدن همان رقیبی که برای تخریب وی دست به دامان اوکراین شده بود، رتبه چهارم را کسب کرده است، خود را رقیب بدون منازع جمهوریخواهان در این دور از انتخابات هم می‌داند.

با این حال، تعدادی از دموکرات‌های کنگره همچون الکساندار اوکازیو کورتز جوانترین عضو مجلس نمایندگان اعلام کرده اند در نشست امشب حضور نخواهند یافت و برخی از نمایندگان دموکرات زن کنگره هم همچون سال گذشته برای اعتراض به عملکرد ترامپ، لباس‌هایی به رنگ سفید را به تن کرده‌اند.

واکنش نانسی پلوسی رئیس مجلس آمریکا در پایان این نشست هم قابل توجه بود که هنوز ترامپ جایگاه خود را ترک نکرده بود، متن سخنرانی او را پاره کرد و به کناری انداخت.

در سخنرانی سال گذشته ترامپ در کنگره، نوع دست زدن پلوسی برای اظهاراتی که به زعم او، نیازمند عمل خود ترامپ بود هم خبر ساز شد.

منبع:خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا