جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

واکنش یک حزب سیاسی به درگیری ها بر سر قره باغ

[ad_1]
57312670

حزب اسلامی کار در خصوص مناقشات آذربایجان و ارمنستان بیانیه ای صادر کرد.

 به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: 
 
طی روزهای اخیر بار دیگر اختلافات فی‌مابین دولت های آذربایجان و ارمنستان اوج گرفته و به رویارویی نظامی منجر شده است. بدون شک هرگونه تنش در کشورهای منطقه، نه مطلوب است و نه راه به جایی خواهد برد. لذا در نخستین گام برای کاهش تنش، می بایست درگیری های نظامی متوقف شود. در این نوع منازعات آنچه قربانی می شود جان انسان های بیگناه است. دنیای امروز دنیای گفت وگو و تعامل می باشد. سوابق تاریخی نشان می دهد که ایجاد درگیری و تخاصم نظامی نتیجه مثبتی دربر نداشته و سرانجام همه درگیری های نظامی قرن بیستم مذاکره و تفاهم بوده است.
حزب اسلامی کار ضمن توصیه به دولتمردان کشورهای آذربایجان و ارمنستان مبنی بر توقف فوری درگیری های نظامی و برقراری آتش بس، خواستار آغاز مذاکره برای حل مناقشات دوطرف است.

در این میان، نقش دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان های منطقه ای و بین المللی، نقشی تعیین کننده و اثربخش است. حزب اسلامی کار به عنوان حزبی اصلاح طلب که صلح جهانی و منطقه ای را محترم شمرده و جان همه انسان ها را عزیز و گرامی می دارد، نگرانی خود را از افزایش خشونت و کشتار مردم در کشورهای منطقه و فیمابین طرف های درگیر اعلام داشته و معتقد به حل و فصل منازعات براساس دیپلماسی و گفتگوی متقابل است. نباید به بهانه های واهی یا حتی تاریخی، جانب یکی از طرف های درگیری را گرفت. چه بسا ناخودآگاه این امر خود موجب افزایش سطح درگیری و کشاندن برخی از کشورهای منطقه و جهان به صحنه رویارویی نظامی شود.

جهان متمدن، تاکنون میلیاردها دلار صرف ایجاد نهادهای بین المللی کرده است تا در زمان بروز منازعات این چنینی فعالانه وارد صحنه شوند و طرفین را به مذاکره دعوت نموده و سایه جنگ را از سر کشورها و ملت ها دور کنند. دولت و ملت ایران و نهادهای و گروه های رسمی و غیر رسمی و نیز مذهبی نبایستی در زمان بروز جنگ، با موضع گیری های جانبه دارانه خود، بر وخامت اوضاع بیفزایند و خود را از صلاحیت داوری و نقش آفرینی در حل و فصل این منازعه خارج نمایند.

حزب اسلامی کار به همه مردم شریف ایران و احزاب و گروه ها و شخصیت های سیاسی و مذهبی ایرانی یادآوری می کند که در طول اعصار گذشته مردم متدین و با فرهنگ ایرانی پیوسته صلح طلب بوده است و هرگاه جنگی در ایران رخ داده است ملت ایران در دفاع از حقوق خود به مقاومت روی آورده و جنگ را تحمیلی دانسته است. از سوی دیگر، تفکر و اندیشه اصلاح طلبی ایجاب می کند که هرگونه جنگ و خونریزی را تقبیح نموده و تعامل و گفت و گو را به عنوان خط مشی بنیادین و راهبرد اصلی تفکر خود قرار دهد. لذا حزب اسلامی کار مجددا تاکید می نماید که بایستی همه ظرفیت های سیاسی و بین المللی ایران در جهت توقف درگیری ها و آغاز مذاکرات مورد استفاده قرار گیرد. جهان امروز بیش از آنکه تشنه جنگ جدیدی باشد، در آرزوی صلحی پایدار لحظه ها را سپری می کند. امید است با درایت همه صلح طلبان جهان بزودی شاهد آشتی و رفع تخاصم فی مابین دولت های ارمنستان و آذربایجان و همکاری های متقابل آنان باشیم.  
 

انتهای پیام
                                                                   

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا