دسته‌بندی نشده

وزیر نفت: ظرفیت تولید نفت در استان ایلام ۱۲۵ هزار بشکه افزایش می یابد

به گزارش ایرنا، جواد اوجی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: سه درصد ذخائر نفتی و ۱۱ درصد ذخائر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد و هم اکنون ۲۱۵ هزار بشکه نفت روزانه از میادین این استان برداشت می شود.

وی از برنامه ریزی وزارت نفت برای توسعه هفت میدان در این استان خبر داد و افزود: اجرای سه میدان در همین دولت آغاز می شود که با اجرای آنها ۱۲۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت اضافه خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به ویژگی های میدان گاز تنگ بیجار تاکید کرد: این میدان ۶ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که در طرح توسعه قرار است به ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد و در کنار آن طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در حال اجراست.

اوجی یادآور شد: وزارت نفت در بخش پایین دستی سه پروژه پتروشیمی ایلام، واحد پلی پروپیلن و زنجیره ارزش را در دستور کار دارد و در این راستا ایجاد پارک پلی پروپیلن با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه اجرا خواهد شد.

وی از اجرای گازرسانی به هشت روستا تا پایان امسال در ایلام خبر داد و گفت: ۱۱۷ پروژه در قالب مسوولیت اجتماعی با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت تقبل می شود و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی جاده‌ های حادثه خیز ‌از سوی این وزارتخانه پرداخت می شود.

وزیر نفت با اشاره به ویژگی های میدان چنگوله اضافه کرد: از منظر اقتصادی بین کارشناسان وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه اختلاف وجود دارد که در صورت رفع آمادگی داریم در این میدان سرمایه گذاری کنیم.

اوجی در خصوص انتقال دفتر نفت و گاز غرب کشور به این گفت: مراحل انتقال قانونی این موضوع زمان‌بر است ولی آمادگی داریم دفتر موجود را توسعه و از نیروهای بومی در این مرکز بهره بگیریم.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا