جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۰

امروز برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات برروی دریای خزر برای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش آغاز خواهد شد و با گذر امواج تراز میانی، در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز به تدریج اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در استان‌های ساحلی دریای خزر، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

از اواخر وقت چهارشنبه سامانه از شمال شرق کشور خارج شده و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه مجدد جوی پایدار بر کشور حاکم خواهد شد و در شهر‌های پرتردد و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های انتظار می‌رود.

اوایل وقت امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا