جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

وضعیت نامناسب آب در پایتخت / آب در تهران جیره بندی میشود؟

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت ۵ سدی است که آب تهران را تامین می‌کند که وضعیت در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت ۵ سدی است که آب تهران را تامین می‌کند که وضعیت در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

احمد وحیدی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که با حضور شهردار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد، مسائل مختلف شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفت و در ادامه مصوبات جلسه قبل نیز بررسی شد.

وزیر کشور افزود: در بخش ساختمان‌های ناایمن، اقدام‌های خوبی انجام شده و قرارگاهی نیز در این بخش شکل گرفته و ارزیابی‌های خوبی برای سازه‌های ناپایدار در حال انجام است و باید بیان کنم مسائلی که می‌تواند برای شهر تهران مشکل ایجاد کند در این جلسه بررسی شد و مصوبات جلسات گذشته نیز پیشرفت خوبی داشت.

وی ادامه داد: سیل، زلزله، طوفان، سازه‌های ناایمن و اقدام‌های انجام شده در این حوزه از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وحیدی تصریح کرد: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام شود و در ادامه نیز موضوع آب بحث و بررسی قرار گرفت، زیرا یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت ۵ سدی است که آب تهران را تامین می‌کند که وضعیت در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد.

وزیر کشور افزود: در این شرایط لازم است در الگوی مصرف مطابق دستورالعمل وزارت نیرو عمل کرد تا به لطف الهی شامل نزولات آسمانی باشیم و شهرداری تهران نیز در این بخش همکاری بسیار خوبی با سازمان آب منطقه‌ای داشته است تا بتوانند در تامین آب کمک کنند، اما آنچه که مشخص است باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جیره بندی آب در تهران وجود دارد یا خیر گفت: بهتر است این موضوع را همکاران ما در وزارت نیرو بحث کنند و اطلاعات دقیق بدهند، اما آنچه که مهم است ما باید در مصرف آب مراقبت کنیم و صرفه جویی داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: راه حل‌های مشخصی در این بخش وجود دارد که یکی از آن‌ها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه با اقدام‌هایی که در شهرداری تهران انجام شده است ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شد و کار توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است.

وزیر کشور ادامه داد: در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حمایت کرد و در بخش دیگر کمک‌هایی از سوی وزارت نفت انجام شده است تا خودرو‌های با کیفیت یورو ۵ تردد کنند و باید اعلام کنم تولیدات انجام شده در این بخش نیز خوب است.

وی با تأکید بر لزوم کنترل واحد‌های آلاینده ادامه داد: پیش بینی شده است مجموعه‌هایی که باعث آلودگی هستند مورد بررسی قرار بگیرند و با استفاده از فیلتر‌هایی که باعث کاهش آلودگی می‌شود میزان آلودگی را کنترل کنند، اما باز تاکید می‌کنم مهم‌ترین اقدام در بخش کنترل آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی کردن ناوگان است.

وحیدی گفت: آلودگی هوا تمام حوزه‌ها را شامل می‌شود و باید در هر جایی که منشا آلودگی است، بررسی لازم را داشته باشیم، زیرا در قانون دستگاه‌های مختلف وظیفه دارند و باید به آن عمل کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا