جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

وضغیت آب و هوا، امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران و برف در پنج روز آینده در کشور تداوم دارد، ضمن آنکه از روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود.

«فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه) افزود: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و نیز دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی و نیز اصفهان، نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

وی ادامه‌داد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب استان لرستان، شمال خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود و علاوه بر آن، در سایر بخش‌ها بارش‌ها تداوم خواهد داشت، هرچند که از میزان بارش ها در غرب و شمال غرب کشورمان کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق کشور سبب خواهد شد در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان و مازندران و سمنان بارش رخ دهد و شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال استان کهگلویه و بویراحمد و شرق استان خوزستان خواهد بود که سبب آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها خواهد شد.

وی بیان‌داشت: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی از عوارض بارش‌ها خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: از اواخر شب روز سه‌شنبه سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد که سبب آغاز بارش‌های مجدد خواهد شد و روز چهارشنبه شمال غرب، مناطقی از غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما را خواهند داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه و جمعه هم در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش خواهیم بود و در پنج روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود که سبب مه‌گرفتگی و کاهش دید خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: از روز چهارشنبه تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوس دمای هوا را خواهیم داشت و امروز و فردا آب‌های غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

وی، سردترین منطقه کشور را ارومیه، زنجان و تبریز با دمای سه درجه زیر صفر و گرم‌ترین نقطه را بوشهر با ۲۸ درجه بالا صفر اعلام کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا