جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

وعده جدیدی درباره حقوق کارگران داده شد

در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران در نمایشگاهی که به مناسبت نمایشِ دستاوردهای وزارت کار برگزار شد، از وزیرِ کار پرسیدیم تا چه اندازه بر اجرای قانون کار تاکید دارد. آیا می‌توان امیدوار بود که در زمان وزارت او اصل سال‌ها مغفول مانده ۴۱ قانون کار اجرایی شود؟

حجت‌الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جلسه‌ی رأی اعتماد از مجلس، عدم اجرای قوانین بالادستی ازجمله قانون کار را مهم‌ترین عاملِ مشکلات کشور دانست. وی در آن جلسه گفت: «من به عنوان مدیر اجرایی که ده‌ها سال توفیق خدمت داشتم، معتقد هستم بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از عدم اجرای درست قوانین است، پس من بر اجرای قانون تأکید دارم.»

حالا در آستانه‌ی تعیین حداقل دستمزد کارگران در نمایشگاهی که به مناسبت نمایشِ دستاوردهای وزارت کار برگزار شد، از وزیرِ کار پرسیدیم تا چه اندازه بر اجرای قانون کار تاکید دارد. آیا می‌توان امیدوار بود که در زمان وزارت او اصل سال‌ها مغفول مانده‌ی ۴۱ قانون کار اجرایی شود؟ آیا نرخ سبد معیشت که طبق این اصل یکی از مولفه‌هایِ اصلی در تعیین دستمزد است، در تعیین حداقل مزد ۱۴۰۱ مورد توجه قرار می‌گیرد؟

حجت‌الله عبدالملکی در پاسخ با این سوال‌ها گفت: ما پیگیرِ اجرایی شدنِ تمام مواد قانون کار هستیم. شورایعالی کار به صورت منظم جلسات خود را تشکیل می‌دهد و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در آنجا حضور دارند و پیگیر هستند. اعتقاد داریم که هیچ کدام از مواد قانون کار نباید کنار گذاشته شود و همه‌ی این مواد باید اجرایی شود.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود که نزدیک‌ترین مزد به سبد معیشت در دوران وزارت شما تعیین شود، گفت: کمیته‌ی حقوق و دستمزد روی این موضوع کار می‌کند و به زودی در جلسه‌ی شورایعالی کار نتیجه اعلام می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا