جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پایتخت اوکراین به زودی سقوط می کند

چند مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که پایتخت اوکراین ممکن است ظرف چند روز سقوط کند.

 وبگاه «نیوزویک» به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شده که پاپتخت اوکراین ممکن است با رسیدن نیروهای بیشتر روسیه‌ای ظرف چند روز سقوط کند.

این مقام‌ها که به شرط عدم افشای نام با نیوزویک مصاحبه کرده‌اند می‌گویند انتظارشان این است که کی‌یف ظرف ۹۶ ساعت تصرف شود. مقام‌های آمریکایی با استناد به توضیحات ولادیمیر پوتین درباره هدفش از اقدام نظامی در اوکراین گفته‌اند تمرکز مسکو بر محاصره کردن نیروهای اوکراین و وادار کردن آنها به تسلیم خواهد بود.

نیوزویک نوشته به نظر می‌رسد حملات طوفانی روسیه که با هدف قرار دادن تأسیسات نظامی و ساختمان‌های دولت اوکراین آغاز شد تنها اولین مرحله از یک عملیات زمینی گسترده‌تر و فراگیرتر باشند.

یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا هم این ارزیابی را تأیید کرده است. او به نیوزویک گفت: «بعد از اتمام حملات هوایی و توپخانه‌ای، جنگ زمینی شروع خواهد شد و من فکر می‌کنم کی‌یف ظرف چند روز سقوط خواهد کرد.»

این مقام سابق اطلاعاتی اضافه کرد: «ارتش ممکن است اندکی بیشتر دوام بیاورد، اما مدت زمان دوام آن هم چندان طولانی نخواهد بود.»

وی مدعی شده که مراحل بعدتر درگیری به توانمندی و اراده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریک روسیه بستگی دارد و آمریکا ممکن است از تلاش‌های پارتیزانی مربوط به جنبش‌های مقاومت در اوکراین حمایت کند.

این مقام سابق گفت: «بعداً یا روند تحولات به سمت یک شورش قوی سوق پیدا خواهد کرد و یا اینکه چنین نخواهد شد که این موضوع تا حد زیادی به بایدن بستگی دارد.»

یک منبع نزدیک به دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین هم ارزیابی آمریکا را مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است ظرف ۹۶ ساعت تسلیم شود تأیید کرد، اما او گفت که معتقد نیست که دولت زلنسکی سقوط خواهد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا