جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم شهریور ایسنا

[ad_1]
61553710

آخرین اظهارات گروسی در تهران/ تلاش دولت برای ترمیم صدمات تحریم‌ و کرونا/ تشریح نتایج و جزئیات سفر مدیرکل آژانس از زبان غریب‌آبادی/ اهداف پشت پرده پمپئو از سفر به منطقه/ چند نکته درباره نشست روحانی با مدیران رسانه‌ها و … در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تاریخ بازرسی از دو محل در ایران “بسیار زود” خواهد بود

به گزارش ایسنا، اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازگشت از تهران به وین در جمع خبرنگاران در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود. 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تاریخ دسترسی دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل به دو محل در ایران که پیش از این شبهاتی مبنی بر وجود تاسیسات اتمی مخفی در باره آن‌ها مطرح بوده، گفت که این تاریخ “بسیار بسیار زود” خواهد بود.

گروسی از اعلام کردن تاریخ این بازرسی ها به خبرنگاران خودداری کرد.

تشریح نتایج و جزئیات سفر مدیرکل آژانس از زبان غریب‌آبادی

تشریح نتایج و جزئیات سفر گروسی از زبان نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

کاظم غریب‌آبادی گفت: مدیرکل آژانس با یک تصویر مناسب و اخذ پیام‌های اصولی، ایران را ترک کرد.

در تهیه مواد اولیه و قطعات به هیچ کشوری نیاز نداریم

اظهارت جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها، دستاوردها و محصولات سازمان صنایع دفاع در تهران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

امیر سرلشکر حسنی سعدی با تاکید بر لزوم خودکفایی در تمامی عرصه ها به ویژه صنایع دفاعی گفت: باید به بالاترین تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کنیم و بحمدالله امروز در تهیه ی مواد اولیه و قطعات با تکیه بر توانمندی داخلی و بومی  به مرحله ای رسیده ایم که به هیچ کشوری نیاز نداریم.

ارامنه از سر اعتقاد در مراسم عزاداری امام حسین(ع)شرکت می‌کنند

خبر بعدی، تاکید نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه ارامنه از سر اعتقاد در مراسم عزاداری امام حسین(ع)شرکت می‌کنند، بود.

روبرت بگلریان با بیان اینکه شخصیت ویژه تاریخی و زندگی امام حسین(ع) و موضوع محرم امری است که برای همه انسان ها دارای ارزش است، گفت: خیلی از ارامنه از سر اعتقادی که دارند در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنند.

ترمیم صدمات تحریم‌ و کرونا، از اهداف نقشه راه دولت است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به رهنمودهای اقتصادی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هفته دولت و تدوین “نقشه راه اقتصادی” که مجموعه سیاست‌های مدیریت اقتصاد کلان برای سال هشتم فعالیت دولت تدبیر و امید است، گفت: دولت به دنبال آن است تا با اجرای نقشه راه اقتصادی، ضمن ترمیم و جبران صدمات وارده در اثر تحریم‌های بی‌سابقه و شیوع کرونا به اقتصاد کشور، مسیر تکمیل و افتتاح طرح‌های مهم و ثبات و رونق اقتصادی کشور را هموار کند.

این اظهارات رییس جمهور در یکصد و شصت و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم هم از خبرهای پرمخاطب بود.

اهداف پشت پرده پمپئو از سفر به منطقه

خبر بعدی، ارزیابی یک کارشناس مسائل بین الملل درباره اهداف سفر مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه و کشورهایی چون امارات، سودان و همچنین اراضی اشغالی، بود.

سعید آجرلو در این رابطه گفت: به صورت اعلانی  سه هدف اصلی برای این سفر بیان شده است موضوع پیگیری عادی سازی روابط امارات و برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی ، پیگیری فشار حداکثری بر روی ایران و همچنین تقویت روابط دو جانبه واشنگتن به این کشورها.

وی همچنین جذب حمایت‌های مالی و سیاسی از کمپین انتخاباتی ترامپ را یکی از اهداف دیگر این سفر عنوان کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

گزارش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از محور ضد ایرانی سفر پمپئو به امارات

نوع حکمرانی غربی آمریکا را به انزوای جهانی برده است

رویکرد “اول آمریکا” به “آمریکای تنها” تبدیل شده است

***

چند نکته درباره نشست روحانی با مدیران رسانه‌ها

رسم است که هر سال و در هفته دولت، رئیس‌جمهور در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف، پاسخگوی سوالات متفاوتی باشد. اما تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور این‌بار در آخرین هفته دولتی که حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در آن حضور دارد و با توجه به شرایط کرونایی کشور، نشستی متفاوت را برگزار کردند.

گزارشی درباره نکاتی از این نشست هم از خبرها مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا