جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی پنجم مهر ماه ایسنا

[ad_1]
61553710

اظهارات رییس جهمور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا/ تکرار ادعای انتخاباتی ترامپ درباره توافق با ایران/ ماجرای تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس/ تاکید رئیس‌جمهور ونزوئلا به ادامه همکاری با ایران در زمینه تسلیحاتی و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

کسی برای منافع سیاسی آدرس غلط به مردم ندهد/ناچاریم نظارت ها و مقررات را تشدید کنیم

به گزارش ایسنا، اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

رییس جمهور با بیان اینکه ناچاریم مقررات و نظارت ها را تشدید کنیم، گفت: فعلا از کسی که ماسک نمی زند به سادگی عبور نخواهیم کرد. اگر کسی یکبار گرفت و خوب شد نگوید تمام شد. چنین امانی به کسی داده نمی شود و باید همچنان مراقبت‌ها را ادامه دهند. سازمان صدا و سیما، فضای مجازی و علما و بزرگان باید فرهنگ سازی را توسعه دهند چراکه راهی جز این نداریم.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش  افزود: مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد. کسی به خاطر منافع سیاسی و جناحی آدرس غلط ندهد، آدرس درست واشنگتن دی سی کاخ سفید است.

ماجرای تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس چه بود؟

توضیحات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ماجرای تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس و سپس بازگرداندن آن به وزرات بهداشت هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

حسینعلی شهریاری در این باره گفت: مجلس چند هزار کارمند اعم از کادر داخل مجلس، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و حتی بازنشستگانی با  بالای ۶۵ سال و نمایندگان ادوار دارد. دریافت واکسن توسط اداره کل سلامت مجلس طبق روال گذشته بود اما چون هنوز امسال تمام واکسن مورد نیاز وارد کشور نشده نباید ابتدا به مجلس داده می‌شد، البته که هنوز واکسن بین هیچ کسی توزیع نشده است.

مردم نگران تامین واکسن آنفلوآنزا نباشند

در همین رابطه همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وزارت بهداشت حساسیت ویژه‌ای در توزیع عادلانه واکسن آنفلوآنزا دارد، گفت: وزارت بهداشت تمامی سعی خود را می‌کند تا واکسن آنفلوآنزا عادلانه توزیع شود نگرانی از بابت تامین واکسن وجود ندارد چون نسبت به سال گذشته دو برابر بیشتر وارد شده است.

تکرار ادعای انتخاباتی ترامپ درباره توافق با ایران

خبربعدی، سخنرانی انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش در میامی و فلوریدا بود.

دونالد ترامپ مدعی شد که به نظر ایران و ونزوئلا می خواهند مذاکره کنند. همه می خواهند مذاکره کنند. اما من می خواهم صبر کنم تا انتخابات به پایان برسد. یک سال پیش گفتم، شما یک گزینه دارید، ما می توانیم اکنون مذاکره کنیم یا بعد از انتخابات. با این حال، پس از انتخابات، توافق بسیار سخت تر خواهد بود.

عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است 

تحلیل سفیر فلسطین در تهران از عادی‌سازی کشورهایی مانند امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی  هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

صلاح الزواوی با بیان اینکه رهبریت فلسطین و تمام گروه‌های مختلف فلسطینی این عادی سازی روابط را محکوم و رد کرده اند زیرا این عادی سازی به معنای خروج از توافق اعراب است، تاکید کرد: هر کشوری می‌تواند بر اساس استقلال و حاکمیت خود عمل کند اما حرام شرعی است که  به جای مردم فلسطین و برخلاف منافع آنها تصمیماتی گرفته  شود، 

توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمان است

در همین رابطه یعقوب رضازاده،‌ عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی دستاوردی نخواهد داشت گفت که این توافق خیانت به مردم مسلمان منطقه و مردم فلسطین است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم نامشروع اسرائیل ایستادگی می‌کنند.

حتما تصمیم انتخاباتی ۱۴۰۰ اصلاح طلبان متفاوت از ۹۲ خواهد بود

خبر بعدی،‌ واکنش جواد امام به برخی اظهارات مبنی بر احتمال حمایت اصلاح طلبان از فردی غیر اصلاح طلب در انتخابات۱۴۰۰ بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان باید این واقعیت را در نظر بگیرند که ما در شرایط سال۹۲ نیستیم، گفت: ما باید شرایط امروز جامعه و خواسته های مردم را در نظر بگیریم ، حتما تصمیم انتخابات ۱۴۰۰ از ۹۲ متفاوت خواهد بود.

وی افزود: عده ای که مطرح می کنند که شاید تحریم سال۹۲ دوباره تکرار شود، هزینه این هشت سال برای اصلاحات را نادیده می گیرند. البته تصمیم سال۹۲ اصلاحات برای حمایت از حسن روحانی درست بود ولی امروز دیگر جامعه چنین تصمیمی را از ما نمی پذیرد.

وزیر خارجه عراق امروز به تهران سفر می‌کند 

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به  بغداد، امروز به تهران سفر می‌کند.

 او در این سفر دو روزه با تعدادی از مقامات عالی رتبه  کشورمان از جمله همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد و بررسی راه‌های گسترش روابط فیما بین ، پیگیری اجرایی شدن توافقات قبلی دو کشور و بررسی تحولات منطقه و بین المللی از محورهای اصلی رایزنی های  این مقام عالیرتبه وزارت خارجه عراق  در سفر به ایران است. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

به همکاری با ایران در زمینه تسلیحاتی ادامه می‌دهیم

تاکید رئیس‌جمهور ونزوئلا به ادامه همکاری با ایران در زمینه تسلیحاتی هم از پربازدیدهای امروز بود.

نیکولاس مادورو رئیس با اشاره به این که ونزوئلا برنامه دارد تسلیحات بومی تولید کند،  مطرح کرد که شورای ویژه نظامی و علمی برای این هدف بخصوص در ونزوئلا تشکیل می شود و همکاری با کشورهایی از جمله ایران در زمینه نظامی ادامه می یابد. 

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا