جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ مهر ایسنا

[ad_1]
61553710

نشست هفتگی سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران/ اولین جلسه مشترک بررسی شرایط بازار به ریاست رئیس مجلس/ لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رئیس جمهور/ آغاز دور دوم مذاکرات ایران و کی‌یف درباره سانحه هواپیمای اوکراینی/ استیضاح یا اعدام؟ مسأله این نیست و … در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

منتظر اعتراف آمریکا به شکست سیاست‌هایش می‌مانیم/ کره به تعهداتش در قبال ایران عمل کند

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه کار ایرانی ها برای مذاکره با آمریکا بعد از پیروزی مجدد من سخت تر خواهد شد، گفت: پاسخ ما همان است که قبلا گفته ایم. تا زمانی که ایالت متحده به این عقلانیت نرسید که سیاست هایش ضد ملت ایران شکست خورده است چیزی تغییر نخواهد کرد. ما منتظر می‌مانیم که آن‌ها به شکست سیاست های خود اعتراف کنند.

وی  همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: منابع ما در کره جنوبی چندین میلیارد دلار است. مذاکرات برای انتقال این منابع یا استفاده از این منابع برای خرید دارو و مواد اولیه آن در حال انجام است ولی متاسفانه این مذاکرات به کندی پیش می رود و این کندی ما را اذیت می کند. امیدواریم دولت کره هر چه زودتر به تعهدات خود عمل کند. پیشرفت های صورت گرفته ناچیز است و برای ما قابل قبول نیست.

اولین جلسه مشترک بررسی شرایط بازار به ریاست رئیس مجلس برگزار شد

دومین خبر پربازدید،‌ نشست مشترک ۵ عضو اقتصادی کابینه با رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس در رابطه با ضرورت اتخاذ سیاستگذاری مناسب پولی، مالی و تجاری به منظور مدیریت نرخ ارز و تامین ارز کالاهای اساسی تا پایان سال بود.

محمدباقر قالیباف در بخشی از این نشست گفت: ما در همین وضعیت فعلی می توانیم با اتخاذ سیاستگذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم. به شرط آنکه همه دست به دست هم بدهیم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

تهدید نظامی علیه ما منتفی شده است

اظهارات سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود، تصریح کرد: حتی در این زمینه خط قرمز دشمنان ما استفاده از گزینه نظامی است. 

لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رئیس جمهور

خبر بعدی،‌ یادداشت معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهور ی درباره لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رئیس جمهور بود.

بیژن عباسی در بخشی از این یادداشت نوشت: نمایندگان مجلس در صف مقدم و مسئول ترویج یک فرهنگ بالغ سیاسی هستند، هم خود باید به آن پایبند باشند و هم برای زدودن آثار گسترده انحطاط اخلاق سیاسی باید از باز نشر اعلامات در بر دارنده توهین و تهدید و ناسزا و یا انتسابات ناروا دوری کنند.

تحریم های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می دانیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که با توجه به برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران از روز ۲۷ مهر ماه شما چه نیازهایی برای خرید تسلیحات دریایی دارید، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش امروز به نقطه ای  از توانمندی و خودکفایی دست پیدا کرده که هیچ نیازی به خرید تسلیحات ندارد و تحریم های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می دانیم.

این اظهارات امیر دریادار «حسین خانزادی» هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبرهای دیگر مرتبط با تحریم را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

دولت‌های مسلمان از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا تبعیت نکنند

تهدیدات آمریکا درباره همکاری نظامی با ایران اهمیتی ندارد

آمریکا و اروپا به رفع تحریم های تسلیحاتی پایبند نخواهند بود

شورای امنیت به خواسته غیراصولی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران، تن نداد

***

آغاز دور دوم مذاکرات ایران و کی‌یف درباره سانحه هواپیمای اوکراینی

آغاز دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از صبح امروز (دوشنبه) در تهران هم از پرمخاطب ها بود.

محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان سرپرستی تیم ایران در در این دور از مذاکرات را بر عهده دارد و معاون حقوقی وزیر امور خارجه اوکراین ریاست تیم کشورش را بر عهده دارد. این مذاکرات از امروز تا ۳۰ مهرماه در تهران ادامه خواهد داشت.

اخبار دیگر در این باره را در لینک های زیر دنبال کنید.

در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی چیزی برای پنهان کردن نداریم

اظهارات معاون وزیر خارجه اوکراین درباره دور جدید مذاکرات پیرامون هواپیمای اوکراینی

***

استیضاح یا اعدام؟ مسأله این نیست

گزارش ایسنا با توجه به طرح دوباره بحث استیضاح رئیس‌جمهور هم صدر اخبار پربازدید بامداد امروز بود. 

این بار حتی کار از استیضاح گذشته و عده‌ای درباره محاکمه و یا اعدام رئیس جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گویند!

مجتبی  ذوالنور در حساب توئیتری خود نوشت: جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن(ع) با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.

این ۲۳ نفر

 از روز یکشنبه ۲۷ مهرماه (۱۸ اکتبر) همه محدودیت‌های انتقال اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

بر اساس بخش ج بند ۶ ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱ از ۲۷ مهر ممنوعیت “سفر” ۲۳ تن از مقامات و افراد مرتبط با وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور خودکار رفع شد.

 گزارش ایسنا در این رابطه نیز از پرمخاطب ها بود.

چرا عربستان بالاخره درباره اعزام سفیر ایران به یمن کوتاه آمد؟

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا در ارتباط با کوتاه آمدن عربستان درباره اعزام سفیر ایران به یمن هم از پربازدیدها بود.

حسن هانی زاده با اشاره به اعزام سفیر از سوی ایران به یمن بعد از ۵ سال اظهار کرد: این موضوع یک نقطه روشنی در تحولات یمن است و اعزام سفیر از سوی ایران به این کشور که در محاصره عربستان است می تواند باعث شود که انصارالله دست بالاتری در تصمیم گیری های سیاسی در این کشور داشته باشد.

باید تنها یک سوم کارمندان در ادارات حضور یابند

خبر بعدی،‌ تاکید یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت دورکاری کارمندان و پرهیز از سفرهای تفریحی در شرایط کرونایی بود.

اسماعیل حسین زهی تاکید کرد که دولت باید هم در بحث مدارس و هم در بحث ادارات دولتی ورود جدی داشته باشد و از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده شود به طوری که تنها یک سوم از کارمندان در محل کار خود حضور یابند.

دیگر اخبار در رابطه با کرونا در لینک های زیر بخوانید.

استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیروهای مسلح در درمان و کمک به بیماران کرونایی

سیاست بگیر و ببند و قرنطینه سیاست شکست خورده‌ای است

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا