جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان زیارت عتبات عالیات

سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، درباره اقداماتی که برای کاهش هزینه سفرهای عتبات عالیات باید انجام شود، گفت: بیشترین مشکل ما در اعزام‌های عتبات عالیات هزینه بلیت هواپیما است که در صورت حل این مسأله، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. 

رییس سازمان حج و زیارت از عقد تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان زیارت عتبات عالیات خبر داد.

سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، درباره اقداماتی که برای کاهش هزینه سفرهای عتبات عالیات باید انجام شود، گفت: بیشترین مشکل ما در اعزام‌های عتبات عالیات هزینه بلیت هواپیما است که در صورت حل این مسأله، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: به دنبال بازگرداندن چارتر در اعزام‌های هوایی با همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم که در صورت مهیا شدن، قیمت سفر به عتبات کاهش می‌یابد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره روند سفرهای زیارتی عتبات عالیات توضیح داد: اعزام زائران عتبات طبق روال در حال انجام است، اما برای عتبات نوروزی (اعزام‌های ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) پیش ثبت‌نام از روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا پایان روز جمعه ششم اسفندماه ادامه دارد که تا قبل از ظهر چهارشنبه چهارم اسفندماه بیش از ۳۰هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که ۶۹ درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای هوایی و ۳۱ درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای زمینی هستند. بدیهی است در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، میزان تقاضا برای اعزام زمینی افزایش خواهد یافت.

حسینی درباره سفرهای زمینی به عراق که هم‌اکنون انجام آن متوقف است و سفیر ایران در بغداد از وعده عراق برای بازگشایی مرزهای خاکی از ۱۳ اسفندماه خبر داده است، گفت: درباره بازگشایی مرزهای زمینی مطالبی از سوی مسؤولان ذی‌ربط مبنی بر بازگشایی احتمالی از ماه شعبان (اسفندماه) بیان شده و ما نیز برای این منظور برنامه‌ریزی کرده و با وزیر بهداشت مکاتباتی را درباره چگونگی رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و دقت نظر در این زمینه داشته‌ایم که به محض بازگشایی مرزهای زمینی اطلاع‌رسانی درباره نحوه اعزام‌ها و پروتکل‌های مربوطه را خواهیم داشت.

او همچنین درباره سفرهای زیارتی سوریه که از چندی قبل آغاز شده و با استقبال متقاضیان مواجه شده است، گفت:  پنج‌هزار و ۳۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و اعزام‌ها در حال انجام است که اوج اعزام‌ها را در نوروز پیش‌بینی می‌کنیم و در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای اعزام تمام متقاضیان هستیم.

معاون وزارت ارشاد سپس با اشاره به انتظار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای حج تمتع، یادآور شد: با احتساب اعزام حداکثری ۸۵ هزار نفر در هر سال به سرزمین وحی، نزدیک ۱۵ سال طول می‌کشد تا این تعداد ودیعه‌گذاران اعزام شوند.

حسینی با اشاره به موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ و میزان آمادگی سازمان حج و زیارت، گفت: این سازمان برای سناریوهای مختلف کشور میزبان در پذیرش تعداد حجاج برنامه‌ریزی کرده و در این برنامه‌ریزی‌ها شرایط مختلف موضوعات اجرایی را مدنظر قرار داده و هر لحظه کشور میزبان اعلام کند، آمادگی کامل برای اجرای هر نوع سناریویی را داریم.

رییس سازمان حج و زیارت درباره عمره نیز اظهار کرد: حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای فیش عمره هستند که این سفر زیارتی نیز از سال ۹۴ تعطیل شد و هنوز بازگشایی نشده که در صورت رفع موانع اعزام سپرده‌گذارانِ در نوبت، انجام می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا