جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

پنجمین روز متوالی رکورد مرگ و میر کرونایی در روسیه

به گزارش ایرنا، آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه که صبح امروز شنبه منتشر شد حاکی است که در شبانه روز اخیر یکهزار و ۷۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپرده اند که از رقم یکهزار و ۶۴ نفر روز گذشته بیشتر است.

از آغاز همه گیری کرونا در روسیه تا کنون ۲۲۹ هزار و ۵۲۸ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند.

مسکو با ۸۲ نفر، سن پترزبورگ ۶۷ نفر و استان های کراسنادار و نیژگوراد هر کدام با ۴۲ نفر، بترتیب در مکان های نخست تا سوم مرگ بر اثر کرونا در روسیه قرار داشتند.

در شبانه روز اخیر ۳۷ هزار و ۶۷۸ نفر در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد.

در مجموع از ابتدای همه گیری کرونا در روسیه تا کنون ۸ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و از این تعداد ۸۳۳ هزار و ۳۱۸ تن همچنین در بیمارستان ها تحت مراقبت دارند.

آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه از دو هفته پیش سیر تصاعدی دارد و برای اولین بار در روز ۲۴ مهر ماه از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفت و این موضوع باعث نگرانی مقامات و مسئولین این کشور شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته ای این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود.

در این روزها مراکز اقتصادی و دولتی روسیه به استثنای مراکز مهم و امدادرسانی و سازمان های امنیتی و دفاعی، تعطیل و کارکنان این مراکز با حفظ حقوق و دستمزد در خانه خواهند ماند.

پوتین این دستور را پس از گزارش تاتیانا گولیکووا رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه صادر کرد که وضعیت همه گیری کرونا در این کشور را بسیار پیچیده خوانده و خواستار اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری شده بود.

رئیس جمهوری روسیه از مردم خواست تا واکسن کرونا بزنند.

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

پروتسنکو  در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.

وی همچنین معتقد است که اعلام یک هفته تعطیلی در روسیه به کاهش شمار بیماران کرونایی در کشور کمک خواهد کرد.

ناتالیا پشنیچنایا معاون پژوهشگاه اپیدمیولوژی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماریهای واگیر در روسیه) امروز اعلام کرد که به احتمال زیاد همه گیری کرونا در روسیه تا پایان سال جاری میلادی در روسیه کاهش خواهد یافت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز گفت که واکسیناسیون کرونا در روسیه در وضع بدتر از کشورهای اروپایی قرار دارد.

به گزارش شبکه راشاتودی، پسکوف گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۷ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

براساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در روسیه که ۳۶.۱ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا