جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

پوتین چاقو را در زخم باز اوکراین می‌چرخاند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رهبران ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتایا مدعی شد که روسیه برای وادار کردن اوکراین به تسلیم شدن، چاقو را در زخم باز این کشور می‌چرخاند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رهبران ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتایا مدعی شد که روسیه برای وادار کردن اوکراین به تسلیم شدن، چاقو را در زخم باز این کشور می‌چرخاند.

دفتر نخست وزیری انگلیس سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای نوشت: «رهبران کشورها در مورد نیاز مداوم به حمایت از مردم اوکراین در مبارزه با اقدام وحشیانه روسیه توافق کردند.»

جانسون حملات وحشتناکی که در شهرهایی مانند ماریوپل انجام می شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما باید رژیم پوتین را بر اساس اعمالش و نه از روی گفته‌هایش قضاوت کنیم.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه «پوتین برای وادار کردن اوکراین و متحدانش به تسلیم شدن، چاقو را در زخم باز اوکراین می‌چرخاند»، تاکید کرد: ما باید در واکنش خود بی‌رحمانه عمل کنیم.

بر اساس این گزارش، طرف‌ها در مورد نیاز به همکاری برای تغییر ساختار انرژی بین المللی و کاهش وابستگی به نفت روسیه بحث و توافق کردند تا زمانی که جنگ اوکراین پایان نیافته است، هیچ آرامشی در اراده غرب وجود نخواهد داشت.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده است که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا