جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش‌بینی مهم درباره قیمت دلار و طلا

دلار، سکه، آبشده به کف خوردند/ الگوی هارمونیک در بازار سکه رویت شد/ قیمت فروش صرافی ۱۰۰۰ تومان کم شد اما از فروش خبری نبود/ فعالان بازار چه پیش‌بینی از محدوده قیمت دلار و سکه دارند؟

دلار در روز سه‌شنبه باز هم نزولی استارت زد اما وقتی در هرات به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، روند تغییر کرد. معامله‌گران بعد از اینکه مطمئن شدند برگشت دلار مثل روزهای قبل پولبک نیست دست از فروش برداشتند، به طوریکه برخی‌ها می‌گفتند هوای بازار مثل هوای سه‌شنبه تهران بود؛ تا ظهر سرد و بارانی، از ظهر به بعد رو به گرما و آفتابی.

در بازار سه‌شنبه، صبح همه فروشنده بودند، معامله‌گران در عصر می‌گفتند انگار آفت به فروشنده‌های صبح زده و کسی پیدا نمی‌شود. در «کف بازار» دوشنبه هم اشاره شد که بدبین‌های بازار به بازارساز توصیه می‌کنند روی قیمت اصرار نداشته باشد بلکه  دامنه نوسان  را کنترل کند. با اتفاق روز سه‌شنبه پیش‌بینی  دامنه نوسان  در  بازار ارز  و سکه تا حدی تغییر کرد.

یکسری از معامله‌گران تصور می‌کنند دلار برای یک مدتی بین ۴۷ تا ۵۱ هزار نوسان می‌کند. در بازار سکه هم بعد از برگشت قیمت از ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دامنه نوسان بین این سطح و عدد ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌شود. آبشده هم بعد از برخورد به کف ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، دامنه نوسانش بین این سطح و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

درباره بازار سکه تحلیلگران فنی از رویت الگوی هارمونیک صحبت می‌کنند. در این الگو نقاط چرخش قیمت‌ها مشخص می‌شود و کمکی است برای معامله‌گران در جهت فرار از ضرردهی بیشتر. درباره روند بازار تحلیلگران فنی می‌گویند اگر الگوی هامونیک در بازار سکه تکمیل شود چرخش قیمت اتفاق می‌افتد.

در  بازار ارز  حمایت ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان مهم شده است و شکست این حمایت، نقطه فرود دلار در کانال ۴۷ و بعد از آن کانال ۴۵ را محتمل می‌کند.

بازار سه‌شنبه به دو سوژه سیاسی توجه داشت. اول، غیبت علی باقری در عکس دیدار مسئولان ایرانی با گروسی. بازار نبود باقری در این عکس را به معنای تغییر تیم مذاکره تصور کرد. یکسری‌ها حتی به استقبال این تغییر رفتند و بر پایه آن دست به تحلیل زدند. اما تکذیبیه کنار گذاشتن باقری پایه این گمانه و تحلیل‌ها را سست کرد.

سوژه دوم شوخی معامله‌گران با کنش و واکنش دولت و مجلس بر سر بسته ارزی بود. مجلس مدعی ارسال یک بسته ارزی به دولت بود، دولت هم از وجود بسته ارزی مجلس اظهار بی‌خبری کرده است. معامله‌گران معتقدند می‌گفتند در فاصله بهارستان تا پاستور بسته ارزی گم شده است و به شوخی می‌گفتند یابنده بسته را به نزدیک‌ترین صندوق پستی بیندازد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا