جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش بینی بورس امروز ۱۲ دی ۱۴۰۱

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام برای دومین روز متوالی نزول کردند.

برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 12 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 26 هزار و 119 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 631 واحد نزول کرد. شاخص کل فرابورس نیز 101 واحد بالا آمد.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 239 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 429 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 64 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت‌ بیمه دانا (دانا) و شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، شرکت صنایع بهداشتی  ساینا  (ساینا) و شرکت ریل سیر  کوثر  (حسیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شفارس (شرکت صنایع شیمیایی فارس)، وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آسیا سیر ارس (حآسا)، شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) و شرکت قند شیروان (قشیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 92 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 28 درصدی به 334 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 42 درصد کاهش یافت و 228 میلیارد تومان بود.

k27fgjRPohFW

 

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذرآب) با صف‌ خرید 50 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای دانا (شرکت بیمه دانا) و بالاس (شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات، بیشترین صف فروش به نماد ولبهمن (شرکت بهمن لیزینگ) اختصاص داشت، پس از ولبهمن، نمادهای حآسا، تماوند، قثابت و پارتا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

Sk9VUrMJwWXj

 پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران به نزول ادامه داد و تا نزدیکی نیمه کانال 1.5 میلیونی پائین آمد. در حالی که شاخص در پایان هفته پیش تا ارتفاع یک میلیون و 647 هزار واحد رشد کرده بود، در دو روز اخیر نزول شدیدی را پشت سر گذاشته است. شاخص روز شنبه بیش از 56 هزار واحد ریزش کرد و دیروز 26 هزار واحد افت کرد.

علاوه بر شاخص کل بورس، شاخص کل هم وزن نیز روند نزولی داشت و در دو روز اخیر اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بوده است.

روز یکشنبه نیز در روزی که 64 درصد نمادها قرمزپوش بودند، فارس و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و میدکو، فملی، کگل و پارس در رتبه‌های بعدی بودند.

در دو روز اخیر روند خروج پول حقیقی نیز از سر گرفته شد و ارقام بالایی داشت. بیشترین خروج سرمایه حقیقی در روز یکشنبه به نمادهای بوعلی، فارس، فملی، شپنا، فولاد، خساپا، نوری، شستا، وبملت، وغدیر و شبندر اختصاص داشت.

در معاملات یکشنبه 778 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز شنبه 801 میلیارد تومان بود تا در مجموعه این دو روز بیش از هزار و 500 میلیارد تومان از بورس تهران خارج شود.

اما در معاملات دیروز، برخلاف روز شنبه، بازار با مازاد تقاضا بسته شد. اما تداوم نزول در شرایطی رخ داد که تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد روز یکشنبه در مجموع صعودی بود اما روند پرنوسانی داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد سیگنال‌هایی که بازار دریافت کرده، خصوصا از محل سیاست‌های ارزی دولت، منفی بوده و چشم انداز بازار را برای معامله‌گران تیره و تار کرده است. رشد تورم انتظاری، افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و قیمت گذاری‌های شبانه دولت به رشد نااطمینانی در اقتصاد ایران منجر شده است که می‌توان آن را بحران نااطمینانی نامید.

بورس امروز

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا